2005-11-03

Morgonnyheterna

Bänkade mig framför morgonnyheterna för att suga i mig det senaste appropå Lithners inkvisation. Jag fastnade i stället för ett inslag från sossarnas partikongress och insåg att det verkligen finns en lista som saknas. Om dagen kommer då Blåvitt degraderas, får vi se om Lithner platsar på denna lista.

Kategori: Vita män som verkligen inte kan dansa.

5. Tomas Östros.
Inte ens en sexuellt utsulten dokusåpabimbo, kan ens bli lite uppkåtad av Finansministerns schlagerhopp på kongressens avslutningsfest.

4. Håkan Hellström.
Han säger att han älskar att dansa, han sjunger att han älskar att dansa. Med "indianen" och "väderkvarnen", snodda från pojkårens uppvärmningsövningar på Gaisgården, som enda moves, behöver pojken faktiskt fler dans än sånglektioner.

3. Sir Elton John
Innan han blev en gubbfet, åldersnojad, adlad, bitter balladsångare, kunde han röja loss riktigt jävla ösig musik. Trots detta har jag aldrig ens sett honom stå upp på en scen. Krossar myten att alla bögar kan dansa.

2. Svenska fotbollslandslaget 1994.
Ni minns bilderna från Rålamb själva. Kommentar överflödig. Dahlin och Larsson har nog aldrig gjort ett så blekt intryck och då har jag inte ens gått in på Brollans fyllepiruetter.

1. Georges Michael.
Min personliga favorit. Minns Carolamovesen från Whams GoGo-låt, till fingknäppande Elvis-karikaktyr med ful skinnjacka i Faith ända tills våra dagars Let´s go outside där dansinsatsen till råga på allt till och med är koreograferad. Nej för helvete Georgios, gör en "Elton" och sätt dig ner!

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Siwert Band sa...

Fan, ännu har ingen erbjudit mig pengar för mina blogganden. Inte ens på ett konto i Luxemburg....

Siwert Band sa...

Håkan Hellström ska du inte putta på. Han är brå.

Fortfarande inga pengaerbjudanden....

Bruce Banner sa...

Japp, Håkan H är brå, men dansa det kan han fan inte.