2005-11-08

Fotbollslexikon

Vi har fått in nya klyschor i fotbollssfären och för att göra livet lite enklare tänkte jag redogöra för några utav dom:

Tjongboll=Lång, hög passning i riktning mot kortlinjen som går över motståndarnas försvarare
Lång djupledsboll=Tjongboll, men av rätt lag och till rätt adress
Crossboll=Tjongboll i riktning mot långlinjen
Spelvändning=Crossboll av rätt lag och med rätt adress

Dåligt slagen straff=En fjutt nästan mitt i mål som målvakten chansar rätt på

Bra slagen straff=En fjutt nästan mitt i mål som målvakten chansar fel på

Internationellt steg=Snabb
Driv i steget=Snabb, fast med långa steg av en lång spelare
Kvick=Snabb fast med korta steg av en kort spelare

Bra organisation=Grisfotbollslag
Diciplinerat=Grisfotbollslag
Löpstarka=Grisfotbollslag
Fysiskt starka=Grisfotbollslag exkl. dom som kör fys på Bosön.

Spetskompetens=lagets mest framstående spelare

Rutinerad=Gammal
Rutinerad Räv=Jävligt gammal

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha Fan va kul. jag har länge undrat om många av dessa saker och nu vet jag hur allt är.
Tack
/Charles Banan