2005-11-17

St Håkan slutar

Vemod. Saknad. Sorg. Rädsla. Otrygghet. Spänd förväntan.

St Håkan kommer i årets Royal Leaguespel göra sina sista matcher för IFK Göteborg innan han tillträder som sportchef. En av de sista 94:orna lägger av. En ikon i inte bara i Blåvitt utan i hela Sverige, slutar på topp (nästan). En levande legend klättrar ett pinnhål uppåt i den blåvita hierarkin. Jag kräver en extremt stor och värdig hyllning av honom när han tackas av vid sista matchen. Byt ut honom i 89:e minuten och res er upp och hylla vår symbol. Håkan Mild har åtevänt till det blåvita innermittfältet för sista gången och för att beskriva mina känslor, citerar jag en annan Håkan från Göteborg:

Sprid ut bensinen över solnedgången, riv ner staden. Häll ut havet ända bort till horisonten. Tysta ner musiken, han kommer aldrig hit igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt!

Juho Hemmola sa...

vitto

Anonym sa...

Fin inledning, men varför i helvete gick du och förstörde det på slutet med det där gaiscitatet?

Det finns bara en Håkan!

Studiomannen sa...

Håkan dyrkas.

Ny diskussion på min blogg samtidigt som omröstningen fortsätter. Nu handlar det om arenor också. Vilka som är bra och dåliga. Blir glad om många lämnar kommentarer. Har inte rest på bortamatcher på 20 år, men jobbar på massor av matcher varje år:

http://studiomannen.blogspot.com

Anonym sa...

Tack för de fina orden!

Fick mer än en tår i ögonen när jag läste ditt citat av Håkan3.