2008-02-08

Bevare oss för landslagsmän!

Vid varje landslagsuttagning är känslorna upprörda över uteblivna landslagsuttagningar av blåvita spelare. Jag tycker det är kanon med få landslagsspelare i Blåvitt (förutom att det kanske tyder på bristande kvalitet i truppen). Landslagsspel ökar skaderisken, träningen blir sämre än med klubblaget och spelarna exponeras mycket mer för köpsugna klubbar och agenter.

Därför hoppas jag varje gång att Lagerbäck skall lyssna på Svenskans krönikör och lämna Alex hemma så att hans ömma ben inte slits mer än nödvändigt. Jag hoppas att Lagerbäck skall blunda för krönikörernas påtryckningar att ta med de unga Allsvenska talangerna och jag hoppas att våra islänningar får en lätt förkylning varje gång det drar ihop sig till landslagsspel.

Jag vill behålla spelarna i Blåvitt och risken att de säljs minskar avsevärt om de inte har landskamper på meritlistan. Dessutom är det en fördel att ha hela trupper på träningarna under landslagsuppehållen när konkurrenterna decimeras pga landslagsspel. Med årets tuffa spelschema så kommer vila och uppbyggnadsträning under EM-uppehållet att vara en framgångsfaktor när SM-medaljerna skall delas ut i höst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men en gubbe på bänken skulle vi kunna få ha med i alla fall under EM-slutspelet. Att få höra min egna idiotförklaringen av Lagerskägg under 90 minuter för att han inte byter in honom, håller mitt intreese uppe.

Anonym sa...

Alex skall naturligtvis inte vara med i landslaget. Han har ju inte ens varit bra i allsvenskan på länge.

Pinsamt trist och överreklamerad spelare som dessutom passar oerhört illa när nu tanken är att sverige faktiskt skall försöka anfalla på kanterna.