2008-02-08

Rädda pensionssystemet och välfärden!

Så har korten lagts på bordet. Svenskar är de snålaste, fegaste och mest osolidariska medborgarna i Europa. Endast 16% av befolkningen röker vilket ger upphov till lång medellivslängd, mindre skatteintäkter och minskad konsumtion i handeln än om betydligt fler hade rökt. Ni som undrar hur jag tänker kan läsa här.

Den minskande rökningen och den ökande medellivslängden slår därför hårt mot det enda lagliga pyramidspel vi har här i Sverige – pensionssystemet. Om rökningen fortsätter att minska i denna takt och medellivslängden öka så måste vi i min 70-talsgeneration arbeta till vi är 75-76 år, vilket jag inte har någon lust med På vägen förlorar staten dessutom en massa skatteintäkter pga det minskande rökandet.

Kom igen nu Anders Borg och gör något för att rädda pensionssystemet och välfärden. Lägg ett stimulanspaket för att öka tobakskonsumtionen. Välfärden och pensionssystemet tål helt enkelt inte en lägre tobakskonsumtion!

2 kommentarer:

Siwert Band sa...

Jag lade in en kommentar till en artikel i SvD om denna undersökning. Där hyllade jag rökarna för deras solidaritet och oräddhet. Den blev censurerad. Är det förbjudet att inte tycka illa om rökare och deras skattepengar i Sverige?

Anonym sa...

Siwert:

SVD är värre än Baraben på okoncekvent cencurering.