2008-02-18

Återkommen till fotbollsvärlden

Under tiden jag roat mig i Östersund har inte mycket hänt på fotbollsfronten så efter att ha läst ikapp är det lätt att summera:

En spelare i AIK har åkt dit misstänkt för rattfylla (igen). AIK trodde sig lite naivt ha de resurser som krävdes för att hantera spelaren inom organisationen. Det är dock ett sundhetstecken för AIK att de inte har kompetens inom missbruksrehab och psykiatri inom klubben. Jag ser mest fram emot kvällstidningarnas bloggande från den kommande rättegången.

Annars har det varit mycket lite moralkakor från tidningarna om rattfyllan. Supa till och slå sin fru tyder väl på internationell storhet i fotbollsvärlden enligt tyckarna, så gör man ju i England. Annat är det om det saknas pengar på skattekontot.

MFF har anställt en VD som förut arbetade på Alsthom och SAS. Att gå från ”toppositioner” i dessa företag till ett litet sketföretag som MFF (med omsättning som en ICA-butik) är väl som att gå från Blåvitt till Qviding (eller från Sunderland till Blåvitt). Är alltid lite undrande över sådana nedköp, men att MFF ökar lönekostnaderna tycker jag om. Nye VDn kanske vill ha mer tid med familjen? Har han avslutat sitt telefonabonnemang?

Flera proffstyckare längtar efter Champions League. Jag visste väl att det skulle bli svår abstinens efter vinterfotboll nu när inte Royal League blev av.

Blåvitt uttalade sig tydligen om jobbiga idrottsföräldrar i ett debattprogram på TV. Ett har jag lärt mig och det är att om man spelar i Blåvitt och vill gå till utlandet skall man be släkten ringa ned Kamratgården. Då får man gå billigt. Jag har nyss upplevt idiotiska ledare inom ungdomsfotbollen (men mer om det i ett senare inlägg), så jag tror nog att alla syndar i jakten på framgång. Men var kommer barnen in?

Lagrell kan tänka sig att sälja ut namnet på Allsvenskan. Med tanke på kommande privatiseringar och vilken aktör som är hetast i sponsorkretsar just nu så heter väl Allsvenskan snart Private-ligan eller Absolut Allsvenska

Öis går sin egen väg. Säljer en ung kille på uppgång och satsar allt på att få hem en 35-åring. Pionjärerna är de som vinner men ÖIS nyuppfunna strategi vet jag inte om jag tror på.

Ronaldo har fått hår. Heter han Regaino nu?

Inga kommentarer: