2008-07-21

Självcensur

Tidigare idag satt jag och skrev på ett inlägg som var lite elakt om än skämtsamt. Men precis när jag skulle publicera och trycka in den dubbla ordverifieringen så ringde det på dörren. Två rågblonda tjänstemän från det svarta kabinettet steg in i lägenheten. De hade signalspanat sig fram till min lägenhet och gillade inte vad jag precis hade tänkt posta.

Så vad var det jag skrev? Jo en filosofisk fundering kring ondska. Älska syndaren, hata synden sägs det. Men själva handlingen i sig är inte riktigt relevant heller utan valet av offer. Jacob Johan Ankarström sköt Gustav III, men vad hette hans bödel? Handlingen var ju densamma. Precis likandant är det med fiskmåsar och Usama Bin Laden. Måsarna invaderar, skränar, skiter på mina nytvättade fönster samt pickar ihjäl och äter upp lite allt möjligt. Ja allt utom mördarsniglar och fästingar. Usama å sin sida utbildar piloter för att lära dem störta in i höghus i New York. Men Robert Wells med sin freakshow av 50 Se och Hör-kändisar boogar loss på Marstrand inför 10 000-tals idioter. Wells, lämnar han ifred. Det var dessa tankegångar FRA inte ville att jag skulle publicera och med nationens säkerhet i åtanke, kände jag mig nödd och tvungen att gå dem till mötes ety en veckas semester på Rum 101 inte kändes så intressant. Det är ju CL-kval på gång och då vill jag vara hemma.

På väg ut ur min lägenhet igen erkände dom att jag hade vissa poänger, men även de har ju ett alldeles eget svart kabinett som håller koll på dem och då måste man ju visa sig duglig. Så sådana som mig och Jan Myrdal, skulle dom allt hålla extra koll på. Jag invände då att Janne inte bryr sig om vem som mördas till skillnad från mig, så länge det är Kina eller Pol Pot som utför samt att man kan skylla allt på USA. Men de rågblonda tjänstemännen kontrade då att det inte direkt var till min fördel att vara så fördomsfull.

Vi skiljdes åt och 10 minuter senare ringde det i telefonen och en av tjänstemännen tog till orda innan jag ens hunnit svara.

-Men du har i alla fall rätt om Robert Wells. Det får man ge dig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Robert Wells - det slutliga beviset på att någonting har gått väldigt snett i evolutionen.

När folks skivsamlingar består av hans alster, Gyllene Tider, Björn Rosenström och Hjalle&Heavy - då inser man att det här landet är totalförstört.

Återuppliva Karl Gerhard!!!

Anonym sa...

Camp Sweden är ett annat symptom på att allt inte står rätt till i Sverige.

Anonym sa...

Hej! På min blogg finns en länk till Pekings officiella hemsida, där väntar ett bildspel med Robert Wells