2008-07-10

Fråge tecken

Vad är grejen med Bruce Springsteen?

här, skrev jag om honom när jag fortfarande var talangfull. Brucan är inte dålig, kan säkert sätta ihop en jävla show och allt det där. Men hans down to earth-image, gör att jag aldrig riktigt bryr mig. Jag vill ha mina stjärnor over the top och då funkar inte uppkavlad flanellskjorta. Jag vill se Brucan i glittrig overall, men en snubbe på turnéerna vars enda uppgift är att sätta en mantel över hans axlar, när han gått ner för räkning. Då har vi en riktig stjärna, då kommer jag bry mig mer och då kommer jag kanske bry mig mindre om att hans polare i E-street band ser ut den samling individer som köar utanför systemet, den dag socpengarna kommit. Eller så är det så att jag inte har mognat ett skit på snart 3 år. Jag är frystorkad, lufttorkad om än inte inlagd, än. Inte utvecklats ett dyft, har inte körkort, ordnad ekonomi eller någon egentlig yrkesmässig kompetens. Jag har däremot skaffat giltigt leg. Det tog tre år sedan det gamla gick ut, men det kändes stort när jag väl fick tummen ur. Jag är inte där än och frågan är om jag någonsin blir det. Det är inte för inte som Brucans första skivor floppade. Hans fans hade inte åldrats färdigt än, först 1975 hade dom det. Brucan är de mentala 35-åringarnas musik. Förutom Dr Brokken, han kan dock bli rätt mental ibland.

Vad är grejen med Sex and the city?

Jag har läst ett otal rubriker och faktiskt även ett fåtal artiklar om fenomenet och den kommande filmen. Om hur den gett tjejer självförtroende, bättre självkänsla och allt det där som kvinnor tror är ett problem begränsat till kvinnor. Jag har sett ett otal avsnitt med serien, en del faktiskt riktigt bra och jag har för mig om att serien slutade med att de kära fick varann, gifte sig, skaffade barn och allt det där. Helylle-hunky dory. Men vad handlar egentligen fenomenet om? Jo kläder och knulla. Ungefär som Madonna. Om att vara kåt, glad och tacksam över det liv dom lever. Att vara sexig, hipp och stå med på gästlistorna på de coolaste krogarna. Men vad är det egentligen som ger alla dessa tjejer dåligt självförtroende från första början? Är det inte alla de där verklighetens SATC-tjejer i deras omgivning? De med rätt kläder och rätt knulla.

Sören Cratz 2001 och SteReO 2007?

Detta dök upp i min skalle natten till tisdagen. Har våra tränare fått in en lyckträff i en karriär fylld med dubbelfel? Jag frågade hösten 2006 en hammarbyare, vad han tyckte om Sören Cratz. Kung Sören var svaret och ett brett flin. Sedan frågade jag om han ville se honom som efterträdare till Anders Linderoth och tystnaden var talande. Om definitionen av galenskap, är att göra samma sak om och om igen, men förvänta sig ett annat resultat. Hur förklarar man då PW-Walle på topp?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Galenskap

Anonym sa...

We are a translator's community recruiting translators in order to extend its young community. All language pairs are accepted forイprofessional translation services. Depending on the success of our site and your language pairs, the number of available assignments may vary
and You will be informed when a job matches your specialties.
Besides translation, localization and proofreading opportunities, All sorts of user generated tips are online not to mention links to useful external resources.
We will answer all your questions and problems on our forum.