2005-10-31

Ett år äldre

Så var den här. 29 årsdagen. Åldersnojan känns inte av ett skit. Att fylla 29 känns lite som att fira nyårsafton 1998/1999 eller att tänka på allsvenskan i november. Nästa år då jävlar. Beträffande vuxenpoängen har jag en hel del att hämta in ännu, men jag har ju ett år på mig.

*Ordnad bostad – check
*Sambo och förlovad – check
*Hembakt bröd är godare än köpt – check
*Fyller drickabacken på ICA med lättöl och mineralvatten i stället för hallonsoda och vira blåtira – check
*Svår kaffeabstinens från och med man vaknar – check
*Funderar på vad man skall göra till jul och nyår i oktober – check
(* Körkort)
(*Ordnad ekonomi)
(*Gillar Bruce Springsteen)

Som ni ser har jag en del att jobba på och om jag känner mig själv, känns dom två översta inte så speciellt angelägna eller nära i tiden. Brucan däremot kan gå. Coop säljer två för en för 100 spänn. Born in the USA kommer jag alltid att hata, men The ghost of Tom Joad och Born to run kan kanske funka. För när allt kommer omkring är ju Brucan mindre som sex och mer som kaffe och öl. Man tycker inte om det i början, men efterhand är det svårt att vara utan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis (igen), och nu är jag så nyfiken på receptet för att inte drabbas av åldersnojan! Jag har levt med den sedan min 29-årsdag tog sitt inträde. Nästa års födelsedag känns giftig. Den är ett stort hot. Lika obligatorisk som kaffeabstinens är för dig, är kaffet för mig ännu en påminnelse om att barndomen är långt borta. Medan jag jobbar för att inte få alla vuxenpoäng är du nöjd om du prickar dem? Rätt uppfattat? Men då vill jag poängtera att Bruce (den riktige Bruce almighty) är inte bara för vuxna. Nej, Bruce personifierad som fenomen är precis som fenomenet IFK:are. Man har det i blodet. Vid olika tider i livet (förmodligen då man själv är mogen för det, vilket är högst individuellt) drar hjärtat som en slagruta och man kan inte sätta emot. Försöker du nu rikta slagrutan mot Springsteen för att känna den myndige i dig? Sakta ner. Han kommer till dig när det är dags, och jag lovar dig att det känns som ***, det där som ger mersmak.

Anonym sa...

Grattis Bruce!

Märks att man är ett par yngre en dig en dag som denna när man käkat ute tre gånger för att man inte orkar vara i sitt rum på grund av att det ser ut som ett sjöslag och att man råkade hångla lite med en korridorstjej i lördags. När det gäller The Boss kommer han med all säkerhet komma till dig någon dag och då på allvar. Jag menar du har för bra smak och är för intelligent för att snart inte fall pladask (ett jävla smörande men det är ju ändå din födelsedag). Born to Run och Ghost of Tom Joad är suveräna (Youngtown skjut ut mig vilken jävla låt) men glöm för allt i världen inte Darkness on the edge of town, som dessutom kom till jorden samma år som undertecknad, eller övertecknad kanske det blir i detta fall.

Bruce Banner sa...

Det var ju en skräll att två av de tre största boss-isterna jag känner letar sig in här. Håll med om detta:

It´s har to be a saint in the city är bäst!


(med Bowie)

Studiomannen sa...

Trust me, Hulken!

Det finns värre saker, sade Peter, snart 39 år. Att skippa sista muggen kaffe på kvällen för att det blir svårt att sova. Det är inte vuxenpoäng. Det är gubbpoäng! Dessutom växer det små jävla svarta hårstrån på mina öron!

Kul blogg! Välkomna att kolla min blogg (där jag fr o m nu kommer att länka hit):

http://studiomannen.blogspot.com

Anna-Stina sa...

Ah ah ah... bara det att man listar sånt man ska hinna innan 30 tyder på svår kris! Kan trösta med att det går över!

"33-åringen"