2005-10-27

Hur ska vi ha't?

700 miljoner till MFF av hemliga finansiärer, 35 miljoner till DIF av ohemliga nolltaxerare, Bajen ska få 10 miljoner att leka med och Elfsborg har väl fått något i den stilen också av diverse postordermiljonärer. Instinktivt ropar jag genast på riskkapitalbolag till Blåvitt. Klart att vi också ska leka med miljonerna!! Jävla sopor i ledningen som inte redan pungsalgit Wallenstam och Stena på miljoner.

Nu när jag kommit hem och sakta dricker en go folköl (folköl är godast!) så vete fan om det är så kul ändå. Får vi fram några nya Wernblooms och Berg brothers då? Får vi sitta och gotta oss åt Alltid Blåvitts rapporter från U-laget? Eller blir det bara ett jäkla jagande världen runt för våra sportsligt ansvariga efter någon ny legoknekt som ska tillfredsställa finansiärernas och supportrarnas lystnad efter spektakulära nyförvärv?

Jag vet inte, att vara supporter till en klubb är så mycket större än att bara se några männiksor med ett blåvitt märke på bröstet springa runt och sparka boll. Har man läst Stickans referat om Wernbloom, haussandet av Berg brothers följt rapporterna om Vasquez dribblingar och sedan sett dem göra debut och överträffa förväntningarna så är det en otroligt skön känsla. Den vill jag inte vara utan…

Men jag vill att Blåvitt ska vinna SM-Guld också. Fan, det är svårt... jag tar en öl till.

1 kommentar:

Bruce Banner sa...

Käre bror du och jag är *så här*. Du skrev precis ned precis vad jag nyss gick och grubblade över. Då kan jag somna om. Det är tidigt.