2005-10-05

Arenatjöt.

Jag tänker inte ens gå in på moderaternas utspel om att knö in Häcken på nya arenan. När allt är färdigbyggt tar jag för givet att även VFIF, KopparbergGöteborg och kanske någon mer gäng vill in. Det här håller inte.

Nej, låt oss gå in på namnet på nya arenan i stället. Många har lanserats genom åren. Gothia Arena och Gunnar Gren Arena förefaller vara dom mest trovärdiga och acceptabla i nuläget. Mitt förslag att den nya arenan får namnet Ullevi. Jag säger byt namn på den gamla arenan i stället. Döp den efter den störste profil som spelat där. Som aldrig hade någon annan hemmaplan än den här betongkolossen. Döp Nya till Torbjörn Nilsson Arena.

2 kommentarer:

Juho Hemmola sa...

Jag tycker den skall heta Arena Ralf eller möjligen Arena Auf Ralf.
På så sätt får vi kanske tillbaka rattfyllot till vår sida i kommande debatter.

Frankie sa...

Promille Dulee Stadion är ju ett alternativ om Moderaterna får som de vill...