2005-10-22

Ännu en produktiv kväll framför TV´n

Det är inte det att jag inte har något liv. Det är pengar jag har ont om.

Det finns artister man av någon anledning får för sig att man inte gillar och sällan om ens någonsin tar man mod till sig och ändrar sig. Nirvana var ett sånt band, Pink Floyd ett annat. Jag har aldrig gillat Moneybrother. Det enda som för popmusiken framåt är inte nya ton och ackordsföljder, det är orginalitet. Moneybrother har jag sett som Stockholms svar till Håkan Hellström (som jag för övrigt också hatade i början, men tvangs ge upp när jag hörde "ramlar" live). Göteborg byts ut mot Stockholm, svenska mot engelska, Majorna mot Södermalm, Gajs mot Bajen och tokroliga blåsmusiker som sjunger repliker byts mot....tja tokroliga blåsmusiker som sjunger repliker.

Ikväll gav jag upp. Moneybrother gästar programmet Album på SVT och lossar av en fuktigt stenkåt version av den gamla knullsången Slow love från klassiska Sign ´o´the times med Prince. Det är nästan med sorg i hjärtat man inser att man haft fel. Att ändå erkänna det vid 29 års ålder kanske är ett bevis på mognad. Men fan vet om den dagen kommer då jag erkänner att Totti, Ronaldinho och Hasse Berggren är bra. Någon måtta får det vara.

Är det bara jag som tolkar in precis allt i sagan om ringen- filmerna till Blåvitt? Och dessutom numera hoppas att allting ordnar sig i del 3? Precis som i verkligheten....

Visst Frodo är modig, stabil och står pall mot de onda krafterna. Men han behöver sin lojala Sam vid sin sida samt en liten hal, tvåhövvad och slemmig jävel som visar vägen. Så kom igen nu MP, ge oss en forward!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flock Browser Released
Find out how your organization can benefit from Intel's advancements in technology.
Hey you've got a great blog here, the best I've seen so far, keep up the good job! A few days ago I was surfing the web and came across this cool site on Online loans - apply for loans online. It features all sorts of interesting information on Online loans - apply for loans online and makes it super easy to apply online. Now I know that people want fast services I recommend they visit Online loans - apply for loans online for quick and hassle-free service.

Anonym sa...

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av ditt skrivande.
Stor eloge.

PS Mikael Persbrandt grejen är en höjdare och jag kan inte sluta skratta.

Anonym sa...

Moneybrother är faktiskt riktigt bra dock missade jag covern som du snackar om och hittar den inte på nätet. Någon som har den och vill skicka den till mig på något sätt? Du har rätt i det mesta Bruce men hur man kan såga dagens förbundskaptener med de resultaten det fattar jag faktiskt inte. Som jag ser det är en tränare ett lags resultat i mer utsträckning än en spelares. Så bra resultat=bra tränare.

Bruce Banner sa...

Leta upp "album" på svt. Det bör gå i repris.

Att kritisera förbundskaptener är en lyx jag kostar på mig att unna mig.

Efter EM 2000 var det för övrigt mig veterligen en enda expert i hela Sverige som ville ge Lars-Tommy fortsatt förtroende. Han heter Roger i förnamn och Gustafsson i efternamn.