2005-10-28

Jag kandiderar

Som svar till alla tusentals änglar som otåligt väntat på besked, kan jag nu ge svar på tal. Jag kandiderar till IFK Göteborgs styrelse. Tack för alla uppmuntrande mail!

Det jag först och främst har tänkt bidra med är:
*Att förbättra och effektivisera IFK´s verksamhet
*Förbättra kommunikationen med media och fans
*Att vi skall spela med blåvitrandiga tröjor helt utan reklam, både hemma och borta
*På en, egen ny arena innanför vallgraven, som vi äger själva
*Ta supportrarnas åsikter och önskemål på allvar
*En hel hög andra floskler
*Agera kuttersmycke på årsmötet och charma röven av Härd, Stenberg och Lasse Bexbo
*Någonting om Bebben, Steff och Torbjörn, det brukar gå hem.

Jag känner inte Sven Liljegren Sr, utan min bild av honom har jag fått enbart via inlägg på Alltid Blåvitt och Himmelriket samt de fåtal gånger jag besökt hans blogg efter reklam för densamma på ovan nämnda forum. Sven lägger alltid tyngd och auktoritet bakom sina argument och magkänslan jag får av hans kandidatur till MFF´s styrelse är inte direkt supporterinsyn och supporterinflytande. Nej magkänslan är snarare ännu en himmelsblå pamp i blivande.

Vill man prova supporterrepresentation i en styrelse, måste det naturligtvis gå via supporterklubben, som på sitt eget årsmöte väljer in/väljer bort sin representant. För själva grundtanken är väl inte att supportern i fråga skall bli "en av gubbarna", utan i stället föra supportrarnas talan?

Mvh
//Bildsköne Banner (som OBS! är ironisk.)

Inga kommentarer: