2005-10-01

Snart är det äntligen över!

Snart är säsongen slut. Det ska bli riktigt skönt. Så att man slipper man räkna tabellen fram och tillbaks för att ta fram olika scenarion. Så som jag är funtad tar jag alltid fram "worst case-scenarion" och teoretiskt kan Blåvitt fortfarande missa Royal League. Folk som har en annan läggning har tydligen räknat ut att Blåvitt har chans på guld. Det är möjligt men den drömmen dör på söndag på ett höstfuktigt Bårsta IP. Hör själva: "Assyriska på Bårsta IP", är inte det en typisk Blåvitt-förlust? De flesta fotbollsplaner med efternamnet "IP" har Blåvitt en mycket hög förlorarprocent på.

Sedan börjar dock en lång härlig mellansäsong med (kanske) Royal League, lite sköna spelarrykten och träningsrapporter från Ishallen. Det är den sköna säsong då man slipper vara nervös som en tok innan match, man slipper vrida sig i sängen i svettig ångest efter en 0-1 förlust och man slipper som sagt det eviga räknandet av tabellen fram och tillbaka. Jag tror också att min chef blir ganska glad, min produktivitet ökar med många procent under vinterhalvåret. Kanske även jag kan prova den nya Sudoku-trenden nu när jag slipper ägna mig åt verklighetens Sudoku, den allsvenka tabellen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hey, love your blog topic. I bet you are tired of reading all the boring stuff. Now its time for something really exciting.

Check out the best site on the net for cheesecake chocolate german

If you like cheesecake chocolate german , you will definitely love this store.

Take a look around and you will find something yummy.

Juho Hemmola sa...

Du har så rätt käre Siwert. Men tänk, vad vore live utan tysk chokladostkaka. Det är grejer det.

Min produktivietet ökar nog också på vinterhalvåret. Hoppas fortfarande få se de Pedro i Royal League.

Bruce Banner sa...

Min produktion är fan så mycket sämre under silly season. Hänger aldrig så mycket på AB-forum som då