2005-07-01

Värva inte Leif Sillbersky

Läste om rättegången kring kidnappningen av Fabian Bengtsson och insåg att jag har en önskan till Julitomten.

Visst skall myndigheterna få utreda sina misstankar i den s.k. skattehärvan men lova mig en sak. Om det skulle väckas ett åtal, värva för guds skull inte Leif Sillbersky som försvarsadvokat.

Han må ha ett fantastiskt facit antar jag, men finns det en enda människa i hela världen som gör någon annan association än råskyldig när de ser att en åtalad försvaras av Leif "Det är sant... att det inte är snällt... att hålla någon inlåst i en låda i en vecka... mot personens vilja... , men det är inte olagligt" Sillbersky? Så MP, värva inte!

1 kommentar:

Bruce Banner sa...

OJ Simpson är snäppet värre. Men jag säger som Chris Rock. Jag är hellre skyldig i allmänhetens ögon i frihet, än osskyldig i fängelse.