2007-06-18

Back on track

Märklig match. 3-2 mot Kalmar. 5 mål i en match mellan KFF och Blåvitt. Det finns liksom inte. Men det är också ett tecken på att varken vi eller Kalmar längre är lika tråkiga som vårt rykte vittnar om. Jag har nog inte sett någon match i år som bjudit på så många målchanser, mål och fina kombinationer och då var ändå underlaget undermåligt. Gräset låg där beiget och jävligt som en påminnelse på hur Göteborgs stad betraktar fotbollen. Samma helg som puckeyindionerna fått 130 miljoner att bygga en träningshall, så är stans enda riktiga arena för fotboll näst intill ospelbar för att några 20-tons truckar av monstertyp under en eftermiddag och kväll underhållit 50 000 ellosbeklädda roadkillentusiaster. Det känns ovärdigt. Men det tillhör vår vardag numer tyvärr.

Jag har inte bloggat på ett tag nu. Joggat däremot....Lördagen fördrevs i Hisingsparkens natursköna slingor. Två varv på femmkåmmafyran plus en extra hundrametare fram och tillbaka för att komma upp i jämnt tusental. 1,1 mil är ungefär ett fjärdedels marathon och jag börjar ifrågasätta om jag verkligen kommer klara av detta projekt om det blir nödvändigt. Ungefär halvvägs in i slingan finns det ett parti som kan knäcka den bäste. En lång och seg uppförsbacke som avslutas med en svinbrant s-kurva och uppe på krönet så förstår man Majbäck, Brink och dom andra som gått in i väggen. Man står helt still. Mördarbacken räcker liksom inte som epitet, så jag har döpt om den till Mats Rubarth. 2X 5,4 innebär att man måste käka upp Mats Rubarth två gånger vilket kan få vilken hårding som helst att brista ut i gråt när man inser detta på första varvet.

Chanserna är dock fortsatt rätt goda att slippa maran. Berg är avstängd och jag befarar att han kommer ur sitt stim nu när han får en omgång på sig att tänka för mycket. Bjärsa är avstängd vilket i sig inte gör mig så orolig om det inte vore för att även Olsson är borta nästa match. Nog för att Gustav vände matchbilden till vår fördel i andra halvlek genom att strypa Aris ytor. Men han kan ju inte vara både mittback och innermittfältare samtidigt. Det lutar förhoppningsvis åt att Ölme och Hjalmar tar mitt och vänsterbacksplatserna. Frågan är bara vem som tar vilken plats. Då kan vi starta på söderstadion med ett innermittfältspar som är födda samma år. 87 87, var har du tagit vägen nu.

2 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Dumstrut på. Svarten är inte avstängd. Felaktig TV-grafik lurade mig. "Bara" Bjärsa och Olsson då.

becka sa...

Haha såna tabbar har jag också gjort i mitt bloggande...Men det är illa nog med T.O., tycker att han är helt ovärderlig på mittfältet.