2007-06-28

Uppladdning

Medan bajenfansen laddade upp med att hosta grönt i den vita thinnertrasan och nynna på Kentas "Idag är jag stark", satte jag mig tillrätta i soffan under den blåvita fanan. Efter en stärkande middag var planen att bege mig till närmsta sporthak och se IFK ta tre poäng på bortaplan. Bara en stunds avkoppling framför burken så var jag redo. Detta var min sista tanke innan jag slocknade. Jag vaknade med ett ryck när de digitala siffrorna visade på 19.00.
Skam den som skyller på sig själv och all min ilska gick därmed ut över TV4. Hade inte de missbrukat sin sändningsrätt på det arroganta sätt de gjort hittills hade jag ju kunnat se matchen ändå. En lång gallstinn harang undslapp mina läppar om allt från maktmissbruk till den pissiga dealen "Veckans match" som aldrig brukar ha Blåvitt som en av ingredienserna. Med beslutsamhet spände jag ögonen i pojkvännen och sa med stolt stämma "Nu ska jag äntligen göra slag i saken och mordhota TV4. Hur i hela friden har jag kunnat låta dem hållas så här länge?"
Matchen följdes via målservice, ett öde värre än döden.

8 kommentarer:

Anonym sa...

En tupplur är dåliga DKI-poäng, även om man anser sig ha förtjänat den.

Men jag är också medskyldig. Jag joggade inte dagen innan, utan sköt upp det till matchdagen. Trodde i min enfald att det skulle funka. Men man skall aldrig manipulera med the force. The force har alltid koll. Alltså förlorade vi.

becka sa...

Bruce>> Alltså var det inte TV4;s fel utan vårat.

Anonym sa...

Mordhota TV4 hahahahaha. Själv satt jag på local med andra blåvitare och en bajenfan, gissa vem som lät högst. Jag var ju såklart nere efter matchen, men våra killars spel i andra halvlek gjorde ju att jag inte bröt samman totalt. Nu är det Malmö som gäller och tar vi fan inte dom hemma så ska jag fan mordhota med, frågan är bara vem eller vilka.
Å Bruce se nu fan till och jogga imorgon, en gång kan man fela, men inte två!!!!

becka sa...

Carina>> jag skriver under på din uppmaning till Bruce! Måndagen blir en rysare, man orkar inte bli förnedrad två gånger i rad. Och den här gången kommer jag inte ligga och sova i soffan, utan givetvis vara på plats på Ullevi.

Bruce Banner sa...

Klart som fan jag skall springa. Jag skall fan löpa som en tik.

Becka:
Antingen är du jävligt intelligent eller så har du tur. Sitter dock och muttrar lite över att du inte föll i fällan om DKI. En tjej kan ju inte ha en formkurva på Duktig Kille-Index.

becka sa...

Bruce>> Tur? Självklart handlar det om intelligens;-)

Bruce Banner sa...

Runt Finnsjön i Mölnlycke idag.

En dryg mil. Känner mig nöjd.

becka sa...

Bruce>> Bra! Det bådar gott. Själv har jag inte sprungit på två år fastän jag egentligen tycker det är jätteroligt.