2008-04-29

Blåvit seger enligt Leman

Nej, jag orkar inte skriva så HÄR en g å n g till. Det var som att dö en SMULA. Det är dock med stigande irritation samt avtagande intresse man numera följer Lemans blogg. Hur kan karlns arbetsbeskrivning sett ut från GT?

Gör det du gjorde i City, fast värdelöst!

Bexbo skriver, du signerar och tar skiten!

Heer på gete hajjar vi påå ve-eff å gajs. Å de skå fanemej märkas!

Oavsett vilket, har jag roat mig att läsa hans alster efter våra 4 segrar i allsvenskan samt den i supercupen mot suveräna serieledarna Kalmar FF.

********************************************************************************

Supercupen: Blåvitt KFF 3-1

Skönt Wallebesked, men hoppas Kim var nervös

Jag hoppas innerligt Kim Christensen bara var nervös inför sin "riktiga" debut.
Han var rent bedrövlig i luftspelet i första halvlek. Han såg inte säker ut när Mattias Bjärsmyr släppte fram Cesar Santin för Kalmars 1-3-tröstmål i slutet heller.

Blåvitt-ÖSK 4-1

Hur bra var det att peta Hysén?

Mycket IFK-snack om att Stefan Rehn och Jonas Olsson vågade peta Tobias Hysén.

Tja, med tanke på att en i tränarstaben (off the record förstås) sa att Hysén var "kass" mot Malmö så var det väl inte helt oväntat, och de "vågade"...tja, det är väl den typen av beslut firma Rehn & Olsson har betalt för.
Fast jag funderar lite på hur bra det var. Inte så att jag tycker Sir Toby var bra mot Malmö - huvva, nej - men samtidigt är han en spelare med spetskompetens, en som kan (och är inköpt för) att lyfta Blåvitt till en högre nivå, en som kan göra skillnad i ett Champions League-kval.

Eftersom Tobias problem tycks sitta i huvudet kanske han skulle fått chansen i går också, för att känna trygghet, för att fortsätta våga utmana även när det går emot.

Blåvitt-Peking 4-0

Vem kan voodo och gillar inte blåvita ytterbackar?

Blåvitt hade rörlighet och idéer första tio. Sedan dog det. Andra halvlek bättre, lite mer mod, lite mer rörelse och tro på den egna kapaciteten. Men det var som Wernbloom sa: "Det här duger inte mot de bättre lagen, vi kan inte hålla på så här hur länge som helst."

Blåvitt-AIK 2-0

IFK-Olsson: Vi ville bara att matchen skulle ta slut.

Jag är inte mannen att svara på varför, om det är så lätt som att nu när motståndarna står i ytan där Blåvitt vill sätta bollarna så finns ingen plan B. Kanske. Eller kanske inte. För jag har ju inte gått några tränarlkurser, men...nog kan man ha lite rörelse, skapa passningsalternativ för varandra, även när taktiken inte sitter. Eller jag verkligen självförtroendet eroderats så mycket? Stefan Rehn och Jonas Olsson har att jobba med.

Blåvitt-Giffarna 1-0

Raka motsatsen till vad Rehn & Olsson står för

Synd om Sundsvall, inte minst sedan ex-frölundaiten Erkan Saglik i slutsekunderna var centimetrar från att peta in 1-1; i det läget var Blåvitt hysteriskt skärrat, spelarna var livrädda för att släppa in mål, närmast paralyserade av skräck. Gustav Svensson tappade boll på mittplanen, Sundsvall kontrade - och Gustav joggade (!) hem. Det hade aldrig en terrier-Gustav i balans gjort.


Mer än att krampen bestod. Den lättade något efter 1-0, kom tillbaka när matchen gick in i sitt slutskede, när Sundsvall jagade en kvittering som inte varit oförtjänt.

******************************************************************************************



Man skulle kunna ha åsikten att mitt urval är aningen skevt, att nämnda poster även innehåller relevant och nyanserat gnäll, mer än det som enbart är gnäll samt att där även finns positiva kommentarer. Men då vill jag bara säga det att jag använder mig av min journalistiska frihet att plocka lite här och var för att koka ihop något som styrker min åsikt. Inte så snyggt kanske, men Leman själv gjorde det senast igår.













Inga kommentarer: