2008-04-07

Gnällbältet

Med två omgångar av 30 avklarade, leder vi i skrivande stund serien. Men det hade varit kul om Blåvitt gjorde en bra match någon gång...

Jag tillhör dem som utnyttjade Änglarnas unibet-deal. Man satte in 300 spänn, fick 300 i bonus att spela för samt medlemsavgiften inbakat precis som 100 spänn till shopen i ett presentkort. Vinterns spelade har resulterat i att även mitt årskort på Ullevi "ingick". Vad gnäller jag då över kanske ni undrar. Jo det där presentkortet har jag inte sett röken av. Avgå någon!

Fru Lundström var nog lite smågnällig härom veckan. Vi var många som gick på Tomas Erikssons lilla aprilskämt om Kim Christs spelarlicens. Få gick dock på den lika hårt som Michael Wagner och Markus Eriksson på Aftonbladet som ringde upp ordf. Stig Lundström mitt i natten.

Senaste veckan har vi inte haft ett enda rån eller pistoldrama hemma i hooden, men väl ett kärleksdrama. Nedanför grannbalkongen ligger det nere på gräset minst 30 st svinstora röda rosor i en hög. Min bättre hälft tror att det är en otrogen kille som köpt dem till sin flickvän. Jag kallade henne fördomsfull och menade att det lika gärna kunde vara en otrogen flickvän som köpt buketten till sin tjej....Gnället är: Vad köper otrogna tjejer till sina killar när dom vill be om förlåtelse?

Lemans Cityblogg var ofta mycket läsvärd och intressant. Nu på GT orerar han om allsköns nonsens som NHL-puckey, indionernas silly season samt gnäller på serieledande Blåvitt på ett sätt som gör Mats Härd grönsvart av avund. Han har helt enkelt gått över till den onda sidan och det är bara att beklaga. Och Leman om om du läser här. Off the record, betyder väl off the record? Gäller inte journalistisk heder längre? Gäst i Ekwall vs Lundh inom kort?

Ekwall och Lundh har för övrigt smågnytt över nya webprogrammet Bank vs. Niva. Att det skulle vara en "härmis". För det första är Bank vs Niva ett koncept sportbladet kört i flera år och för det andra skall kanske inte TV4-sportens främjare säga så jävla mycket när dom sitter där i sina glashus....Tipsextra-Tipslördag, Fotbollskväll-Fotbollsmåndag och Fotbollsgalan-Fotbollsgallan någon?

Programmet då? Jo, så jävla bra var det inte och utan Laul hade det varit ännu sämre. Men två detaljer gör dock att "kopian" är bättre än "originalet".
1. Ekwall är inte med
2. Inte Lundh heller.
För övrigt har Laul helt rätt. Det är ett sällan skådat hyckleri att vara anglofil ståplatspuritan, när man inte själv besökt en ståplats på 10 år samt inte ens betalt ur egen ficka för en match på år och dar.

Fredrik Janlind på Alltid Blåvitt gav Gustav Vasa Svensson, en ynka fyra i betyg för gårdagens insats. Det tar jag som ett personligt påhopp....Mot mig. Gustav var enorm igår oavsett kompis på innermittfältet.

Jag har slutat flina skadeglatt åt Sypniewski sedan länge och nu också åt Dulee. Det är bara tragiskt. Jag blir ledsen av hela skiten.

MFF är utan seger och ligger efter Örebro och Trelleborg i serien. Ändå verkar di blåe gladare och nöjdare än på mycket länge. Rolle verkar ha gaisinerat halva Skåne på nolltid.

Mats Olsson gnydde härom dagen på Wernblooms "huliganistiska bloggspråk". För att ta så tydligt avstånd från huliganer verkar han otäckt väl förtrogen med hur dom uttrycker sig.

Kiss och bajs. Är jag i samma kategori nu Mats?

Visst, Wernbloom faller lätt ibland men när det handlar om att bemöta ojusta mittbackar har man tre alternativ. Fly, falla eller illa fäkta. Fly är ju inget alternativ och då återstår att falla alternativt att ta till våld. Wernbloom har tagit efter Henke Larssons antivåldsmetod, men Henke vågar ingen kritisera.

Greys Anatomy går på onsdagar klockan nio. Vi normala människor, oftast tillhörande det otäcka könet, föredrar oftast Champions League-fotboll. I lördags kom mitt motmedel. En TV till....Tack Koffe. Gnället är: TV-branchen ligger bakom den sortens intressekonflikter ety par tvingas köpa en TV till för att slippa uppslitande programgräl kl. 9 på tisdag och onsdagskvällar.

Appropå Champions League. Anglofilerna brukar med allt större framgång hävda Premier League-lagens större underhållningsvärde jämfört med Serie A. De mest anglofila av dem alla, håller oftast på Liverpool. Liverpool spelar dock mer italienskt än Inter på 60-talet...En ännu skönare paradox är att Premier League-lagen tenderar att spela allt roligare ju färre engelsmän som deltar. Rule Brittania, typ.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Wernbloom har tagit efter Henke Larssons antivåldsmetod, men Henke vågar ingen kritisera"
Jasså??? :)
Du skulle ha hört vad som skreks på Plain igår när Hiiinke la sig som ett litet barn i straffområdet...

Anonym sa...

Gaisinerat - dagens, om inte veckans, ord! Otroligt bra skrivet - som så många gånger förr. Tackar.

Bruce Banner sa...

anonym:

Med ingen, menar jag ingen som är någon...Själv är jag inte någon som är någon, jag är ingen. Jag har däremot lovat att springa ett marathon för varje gult kort Henke Larsson får för filmning....Så jag håller med er på Plain.

bob:
Tack, var själv rätt nöjd med den.

Anonym sa...

Att du törs utlova marathonlopp efter förra årets guld.

Bättre det än att sätta sitt huvud i pant iofs, antar jag.

Fast Henke kör ju med illa fäkta också; "Öppen knytnäve", eller hur var det den benämndes, den där berömda magsugaren han gav förra året.

Ål, ål, mera mål!

Bob Sacamano sa...

Det mest underhållande engelska laget, du vet vilket jag menar, är ju för fan fullsketet med engelsmän och annat löst pack från de brittiska öarna.

Bruce Banner sa...

Bob:
Jag gillar offensiv och fartfylld fotboll, du gillar överstegsfitterier och allmänt hoppsaskuttande vid hörnflaggan.

Vi är alla olika.

Anonym sa...

öppen knytnäve är ju genialt!

För övrigt anser jag att Grogg är förbannat mycket mer läsvärd än Baraben och då gillar jag baraben.