2008-04-01

Veckans skivtips

Jag är inte en tillfullo helt 100% normal medelålders man. Det kan nämligen hända att jag brister ut i sång och dans. I min ensamhet hemma i lägenheten med en låt jag gillar i högtalarna eller de trådlösa hörlurarna och jag kan skaka rumpa rätt rejält. Det är dock inte så vanligt att ovan nämnda scen utspelar sig i offentlighetens ljus. För två minuter sedan kom jag på mig själv att stå ute på balkongen ystert dansande till Zigenarliv dreaming. Ni där nere på gatan som pekade och skrattade. Ta´t lugnt. Flanen där uppe sköter sin medicinering som han skall, äter och dricker som han skall och ringer hem i alla fall en gång i månaden. Så oroa er inte. Det var bara Bruce Banner som hörde en låt han gillade.

Klockan är nu 13:00. Swedbank på Wieselgrensgatan har inte blivit rånad en enda gång idag. Måste vara rekord....(Jag tror det är Nordbanken på andra sidan torget som ligger bakom.)

Håkan Hellström - Försent för Edelweiss. Ladda hem eller sno den idag.

1 kommentar:

Siwert Band sa...

Jag fick skivan i födelsedagspresent - den är görbra!