2008-04-13

Glennbältet

Dagens match kan mycket väl komma att bli årets mest utskällda 4-0 seger. Men det vete fan. Blåvitt skall till Ljungskile snart. Jag ringde Dr Glenn på kamratjouren, men jag kom fan inte fram. Det var bara telefonkö hela tiden. Jag kände att jag verkligen behövde prata ut om den smärtsamma 4-0 vinsten och det verkar som om tusentals änglar gjorde detsamma. Höga krav, vi?

Matchen då? Jo, någon champagnefotboll var det väl inte riktigt tal om. Men där fanns positiva tendenser. Om kortpassningsspel, om djupledsspel och den variation detta medför. Vi har även visat det gamla vanliga snacket om truppbredden, som alltid breder ut sig under försäsongen för en gångs skull inte bara är snack. 8 olika spelare har startat i backlinjen under de 4 första matcherna. Negativt då? Försvarsspelet var lojt och okoncentrerat stundtals. Tomas låg lite högt i positionen precis som valfri vänsterytter vilket skapade ytor som inte ens världens bäste fotbollsspelare, Gustav Vasa Svensson klarade av att lösa alla gånger. Spelar man fyra-fyra-två-med-en-misstänkt-offensiv-vänsterytter. Ja då krävs det att övriga mittfältare oftare håller sig på rätt sida. Ett bra lag hade straffat oss för det idag, om vi nu hade spelat lika dant mot ett bra lag det vill säga.

Ekwall gnyr om publiksiffran och kallar det medgångeri. Inte för att jag försvarar publiksiffran och nog för att medgång är relativt sett till vilken klubb det handlar om. Men vi är regerande mästare, öser in mål, har inte förlorat på 9 månader och vann till och med supercupen. Nej, publiksiffran hade nog mer att göra med det klena motståndet, att staden vaknade upp till snett regn och snömos samt att matchen gick på originalfyran. Ekwall kan dock trösta sig med att inte ens den mest bekväma soffsupportern, kommer stå ut med en så usel produktion en gång till utan kommer ta sig till arenan....Ja, jag såg skiten på TV´n idag. Men jag gör helst inte om det. Jag får helt enkelt planera in soveriet bättre mellan nattpassen, nästa gång det blir aktuellt. För hur irriterande Ekwalls nonsens vid sidlinjen, de kassa kommentatorerna samt närbilder på hemlunkande forwards mitt i kontringar, än är. Så tog dom priset idag. I 25 minuter överröstades kommentatorerna av flirtande kollegor från en annan TV4-studio eller vad det nu var. Om Kenodragningar i Visby, mysigt fikarumssnack med tillhörande kaffesörplande. Oproffsigt är bara förnamnet. Vem är förresten Sebastian Berg?


Att Cratz så ofta får sparken är nog ingen tillfällighet. I det läget det laget är i nu, så kanske offentliga sågningar inte är rätt melodi. Så gör tränare som vill rädda sitt eget skinn och vill skylla ifrån sig. Så gör Sören Cratz. Så gör inte en riktig ledare.

Mitt hjärta har en frusen inneboende, med pajat självförtroende som inte mår så bra.
Han plockar fram allt det du gömmer och minns allt det du glömmer och säger att han är jag.

Peps skrev, Lill sjöng och jag tänker på Tobias Hysén. Riktigt kul att se hans insats idag. Nu lossnar det!

Wernbloom skriver allt bättre. Dagens anekdot när han blir utstirrad av Hjalmar, var en höjdare. Mats Olsson uppmärksammar även han, förbättringen. Han har gått från "huliganistisk" till "homofobisk".

"Omklädningsrum". Så nu är jag också homofob.

Inga kommentarer: