2008-04-30

Onsdagstankar 30/4

Det var surt att förlora mot Ljungskile men skall man förlora några matcher så är det mot de förmodade bottenlagen. Jag hoppas dessutom att Ljungskile hankar sig kvar i Allsvenskan. Vi får se förlusten som ytterligare ett sätt att ”stärka varumärket” på västkusten.

Matchen mot Sundsvall var precis som matcherna mot Sundsvall brukar vara. Torftigt, målsnålt och Walle spelar i det vinnande laget. Trots det vill jag ha kvar Giffarna i Allsvenskan. En trevlig bortaresa för oss svartfötter som inte bojkottar bortaresor.

Blåvitt har i vår spelat ganska uselt på ett ganska folktomt Ullevi och har ändå slagläge. Det luktar verkligen 90-tal och en ny storhetstid. Trots nyförvärven är jag verkligen optimist, det ser bra ut. Bara vi inte faller i den normala svenska fällan och bländas av pengachanserna i CL (förvandlat till en pajasturnering) så är det stora chanser till försvarat guld.

Enligt Bagdad-Bob på Alltid Blåvitt så är varje värvning idag oerhört välscoutad, vilket Kim verkligen bevisat. Vad gäller ”råttan” och Djupleds-Daniel så måste Blåvitts scouter ha tillbringat många timmar i buskarna kring Karlberg och Borås för att upptäcka några kvaliteter som motiverade värvningen av dessa båda herrar. Det de visat i gula, svarta och blåvita dräkter har inte imponerat på mig. Carlssons axelproblem är dessutom välkända sedan tiden i Solna, ingick det i scouternas rapport? Vad gäller Blåvitts dyraste värvning genom tiderna så behöver han kanske långa bollar från backlinjen à la DIF 2005 för att komma till sin rätt. Mer långa bollar på Hysén!

Vad fyller Ekwalls kommentarer från sidlinjen under match för funktion? Att två spelare börjar värma på linjen kan man se själv om inte Ekwall hade tagit upp rutan mitt under match? TV4s fotbollssändningar lider fortfarande av en stämning av klassens tuffa gäng på Roliga timmen med en intern, hö-hö jargong som endast de själva kan uppskatta. Jag hoppas verkligen Canal+ vinner tvisten om sändningarna för TV4s sändningar är dynga.

Allt är dock inte värdelöst på TV4. Anders Kraft som ibland får hoppa in i Morgon-TV är riktigt bra. Lägger sig på en bra nivå oavsett vem han råkar få på besök.

Det är inte ofta jag knockas av musiknykomlingar men unga Duffy har tagit mig med storm. Vilken röst, vilket låturval! Wales som fött fram min favorit Shirley Bassey har naturligtvis även fött fram Duffy. Wales har en alltför undanskymd plats i världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bullet for my Valentine är från Wales. Det är bra musik. Testa det.

Anonym sa...

Gruff!