2008-01-11

Bra sport-TV

SVTs satsning på Vinterstudion har de senaste helgerna bjudit på högklassig TV-sport. Kunniga kommentatorer med lagom mycket analyser av kunniga experter. Bra övergångar mellan sporterna och naturligtvis goda svenska framgångar.

Jag tycker att de som pysslar med TV-sändning av fotboll och ishockey kan lära något av Vinterstudions produktioner. Tona ned experternas analyser, mindre självgodhet, kortare studiosnack, inga jävla laptops med idiotmail i direktsändning och mindre hejaklacks-TV. Vinterstudion är TV-sport när det är som bäst.

I morgon sitter jag bänkad igen för alpina tävlingar och naturligtvis herrarnas sprint i skidskytte. Med tanke på att alla svenskar just nu åker som rövar (för att använda ett Ferry-uttryck) så vill det till att de inte bommar i skyttet. VM på hemmaplan närmar sig och jag hade tänkt att fira svenska medaljer på plats, men då får de skärpa till sig. Pichler är dock ganska lugn och kanske är har han bromsat formen lite för att de skall få en hysterisk form à la Magdalena Neuner lagom till VM.

3 kommentarer:

Siwert Band sa...

Och när jag skrivit detta ser jag att Ulf Stenberg tycker ungefär samma sak- Uffe blir bättre och bättre...

Bruce Banner sa...

Någon som ser så mycket skidskytte som du gör, borde veta att det heter "hålla i bössan" och inte "inte bomma i skyttet"

Juho Hemmola sa...

Tyckte Byggmark gjorde en bra upphämtning nyss med tanke på att han nästan låg lika mycket på rygg som jag gjorde i tv-soffan.

Skaffa mig en laptop med uppkoppling så kan vi köra en dubbelGrogg vinterblogg från Skidskytte-VM... Klart man skall dit och heja på Wolfgang.