2007-12-06

Dags för anmälan, Bröder!

Det har knappast kunnat undgått er, kära läsare, att IFK Göteborg tog årets SM-guld i fotboll. Den uppmärksamme läsaren har heller knappast missat att detta fått vissa konsekvenser för vår brödraskara till följd av tidigare löften. Därmed har såväl jag själv som bror Bruce och bror Siwert åtagit oss att genomföra nästa års Stockholm Marathon, som en kombinerad tacksamhetsgest över guldet och ett firande "up yours"-finger till de intill banan ölpimplande AIK/DIF/Bajen-supportrarna.

Datumet för maran är den 31 Maj 2008. Ifjol gick det att anmäla sig fram till mitten av februari, sen blev det fullt då man nådde taket på 17500 anmälda. Om det är fler som vill fira med oss eller om det bara pågår nån form av motionshysteri i kungliga hufvudstaden vet jag inte, men i år har anmälningstakten ökat med en rasande fart.
Så sent som idag, den 5 december, gick man ut på Stockholm Marathons hemsida med att det är 15 256 anmälda. Taket är fortfarande 17500 och antalet anmälningar har den senaste tiden ökat med drygt 200 om dagen. Därmed är det inte alls omöjligt att det blir fullt redan kring lucia i år, det skulle väl till och med kunna bli redan nu på måndag/tisdag om det kommer en avslutande rusch.

Därmed kan vi bara bita i det sura äpplet och ta tag i det. Jag tänker själv se till att ha anmält mig senast nu i helgen. Det kommer kännas lite surt att lägga ut pengarna för den inte helt billiga anmälningsavgiften såhär inför julshoppingen, men det är väl en smäll man får ta.

Ta chansen du också. Gör som Siwert, Bruce och Juho!. Anmäl dig nu!

En blåvitrandig mästartröja genom Stockholm i solen, det är helt rätt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

15650 nu den 6/12, dvs 400 senaste dygnet. Fulltecknat på söndag?

Siwert Band sa...

Oj, nu blir min trovärdighet synad i sömmarna. Får väl ta och anmäla mig då. Lite rejäl julmat som uppladdning och sedan startar träningen.

Bruce Banner sa...

15651 om ingen mer än jag anmält sig. Sved som FAAAN att anmäla sig.

Väntar spänt på ett träningsschema med antal mil per vecka och dylikt.

Anonym sa...

Marathon?!

Skêcka Grogg!

Juho Hemmola sa...

Så var även jag anmäld.
Bara att börja röra på benen på riktigt då.

mr Banner>Tycker du verkar ha startat föredömligt med träningen. Bara att fortsätta så. Glöm inte att önska dig ett craft-ställ i julklapp, om du inte har något. Alltid brâ!

Anonym sa...

Glöm det gubbar, ni är för tjocka.