2007-12-01

Ilska!

Jag har anmält mig till NIX-registret och är allmänt avog mot telefonförsäljare som ringer till vår hemtelefon. Om det inte är SvD som ringer för då förklarar jag länge och väl att anledningen till att jag inte vill prenumerera är Jan Majlards krönikor. Majlard verkar dock ha försvunnit från jordens yta så nu kan jag gott prenumerera igen om de ringer om ett 79 kr/mån erbjudande (vart har Majlard tagit vägen förresten?) Annars har det lugnat ned sig senaste halvåret.

MEN, alla dessa försäljare ringer till min hemtelefon. Min mobiltelefon har varit helt fredad från nasare fram till i veckan som varit. Då ringer en påstridig tjomme och vill sälja någon exklusiv bok för många kronor om Blåvitts säsong, guldet och allt möjligt. Han pratar direkt med mig som någon Blåvit kompis. För det första blir jag heligt förbannad när någon säljer på min mobiltelefon och för det andra så är jag helt ointresserad av någon jävla exklusiv bok om årets guld. Jag har varit med om 11 guld och vill inte ha någon förbannad bok för att vi tog guld i år. Tack för kaffet!!

Men vem i helvete ur den blåvita sfären har lämnat ut mitt mobilnummer till denne försäljare?? Är det IFK Göteborg, Änglarna eller någon polare? Är det IFK eller Änglarna överväger jag att lämna föreningen. Är det någon polare så ligger du illa till, bara så du vet!

Inga kommentarer: