2007-12-30

Djurplågeri från 10 öre styck!

Hej förälder. Hur bekväm skulle du känna dig med att den där nallen du köpte till din dotter i julklapp eller det där dataspelet din son fick när han fyllde 13, var testat på djur? Att ditt barns höga nöje var avhängigt djurs psykiska och fysiska lidande. Inte så trevligt va? Du skulle kanske välja en annan produkt att glädja ditt barn med väl? Vi får hoppas det. Men det tar inte bort det faktum att det varje jävla nyår och påsk samt två veckor innan och en vecka efter, pågår ett systematiskt djurplågeri. Hundar, katter samt en hel del övriga djur mår oändligt dåligt under denna period för detta ständiga jävla smällandet med smällare och raketer. Jag har en hund hemma just nu, som är utom sig av rädsla. Han äter inte, vill inte gå ut. Nej han spenderar dagarna på toaletten där han försöker gräva sig igenom kaklet i ren desperation. "Men barnen tycker ju att det är så kul". Jag har hört den bortförklaringen. Problemet är bara det att barn inte skall ha med smällare att göra överhuvud taget. Det är åldersgräns på denna produkt. Och de som är äver denna åldersgräns har sedan länge tappat intresset för smällare. Nej det är barn som ränner omkring i bostadsområden och ställer till jävelskap. Även om man bortser från djurplågeriet. Hur tänker ni föräldrar som "köper ut" smällare och raketer till era barn och skickar ut dom i kylan med en tändare i ena handen och ett paket mindre sprängladdningar i den andra. Tänker ni alls? Tänker ni att det är väl bra att ha dem ur världen så att du och frugan med vänner, kan supa till i lugn och ro på nyårsnatten? Att om det nu är så jobbigt för djuren, varför har ni då djur i ett tätbebyggt område? Att....barnen tycker ju att det är så kul. Vem kan neka dom detta nöjet? Rent egoistiskt, skulle jag föredra om ni gav era barn eppar rejäla groggar, beställer hem lite hård PPV-porr till gillestugans TV samt en halv limpa Marlboro Light. Då skulle era ungar inte vara i vägen för ert supande, ändå ha kul samtidigt som min hund skulle ha frid i sinnet. Oavsvarigt javisst. Men ni har ju redan bevisat att ni högaktningsfullt skiter i era barn och alla djur som far illa.

Jag har definitivt inget emot barn, tvärtom. Jag tycker om dem. Jag tycker bara att det borde finnas en särskild plats i helvetet för er oengagerade, lata och egoistiska föräldrar.

1 kommentar:

becka sa...

Min mammas hund genomlider ett veritabelt helvete varje nyår och är så rädd så hon skakar. ALLT har provats; terapi, lugnande etc men inget hjälper. Jag passade henne en nyårsafton och jag lovar att hon skakade som om hon hade frossa. Den enda hund jag ött som inte mår skit på nyår är stendöv. Det är väl hans räddning en gång om året. och som du säger så dras lidandet ut via alla dessa "utköpta" pangare så det kan pågå i veckor. För att inte tala om allt annat det ställer till med tex personskador (två kompisar till mig förlorade kroppsdelar i tonåren...jag säger pung och arm, inte så kul) Vissa tycker också det är kul att kasta dem rakt på folk. Klart vi vill ha smällare på nyårsafton, men under ansvar och runt tolvslaget, inte dygnet runt i hela bostadsområdet i tre veckor.