2007-07-20

Hänt i veckan

Ledsen för och varsegod för mitt uteblivna bloggande på sistone. Mycket jobb och familjevårdande på sistone. OB-tillägg borde vara individuellt anpassat. Börjar jag mellan 7 och 8 på morgonen, så är jag helt finito för resten av dagen. Jag vill ha OB-tillägg för det. Jag förstår inte hur faan folk orkar ha barn. I stället för den där tvåtimmars tuppluren innan några andra aktiviteter är ens halvaktuella, så måste en förälder komma hem/handla på vägen hem, laga mat, diska, vika kläder och allt det där. Föräldrar är freaks.

Mycket tyder på att Tobias Hysén inte är klar för Blåvitt idag heller. Våra sommarförvärv hittills begränsas till Jocke Olsson och Ali Gerba. En av dom har dock potential för att bli en rätt duktig målvakt. Något vi behöver.

Å andra sidan har vi inte värvat Obolo och Valdemarin heller. Dom har ju verkligen lyft Aik.

Skitprogrammet på skitkanalen TV4 tar ut 4 man till veckans lag. En tjugoårig svensk skytteligaledare har under våren och sommaren tagits ut exakt noll gånger.

Sommarens mest långsökta är om hur Vasquez skulle ha blivit avstängd på grund av en intervju med hans farsa. Om han ens har varit avstängd, så har det garanterat andra orsaker. Mest troligt är väl att Andres kört för fullt trots att han varit sjuk och/eller haft skadekänningar som han hållt käft om. Hur beundransvärd viljan att alltid vilja ge järnet än är, så faller det inom sportchefens definition av dålig inställning. Man skall lyssna på sin kropp.

Det är med viss häpnad man noterar den uteblivna kvalitetssänkningen när medias sommarvikarier tar över. Det enda som höjt på ögonbrynen hitills är väl en TV4-tjej som uttalade Dick Last på engelska. Annars är det väl ungefär lika uselt som vanligt.

Jag lovar att springa ett marathon för varje varning Hinki Laursson får för filmning.

Sommar är festivalernas årstid. Det pågår en jazzfestival i Stockholm. Den verkar ha det mesta förutom just jazz....Borde kunna jämföras med Erik Hamréns Öis. Mycket PR om talangfullt och fantasirikt finlir. Väldigt lite jazz då också.

Appropå Hinki. När han boxade ner Jon Jönsson förra året, hette det bland proffstyckarna att det är "bara i Sverige" man blir avstängd för en sådan skitgrej. Christian Poulsen kanske inte håller med.

I mars, en grym mittback. I april, en grym vänsterytter. I maj en grym innermittfältare. Mina krav på truppförstärkningar varierar helt klart. Idag kräver jag en ny målis och en riktigt bra forward till. Men det kan nog hinna ändras igen.

Att trycka på "spara som utkast", behöver inte nödvändigtvis betyda att ett enda skit sparas.

Något SM-guldmarathon verkar inte bli aktuellt. Mitt springande har varit helt i onödan med andra ord om man inte räknar in "nyttan" av att tvingas köpa en helt ny uppsättning byxor.

Bella till ellos för 20 miljoner...Ger mig fan på att han kommer bo i Göteborg. Elfsborg borde betala en särskild kommunalskatt till Göteborg. Om det inte vore för oss, skulle ingen vilja gå till den klubben.

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Då klipper jag ett vasalopp. Har inte åkt en meter skidor sedan jag var tolv år gammal.

Becka skickar vi upp i en 90-meters hoppbacke och Siwert kanske kan simma Vansbrosimningen i november ifall Henke får gult för filmning...

Fan det är troligare att Josefine Öqvist blir varnad för att hon slänger av sig tröjan efter mål...