2007-07-11

Vår nya spelidé

Det är mycket snack om spelidé på våra nya tränare och bland en del supportrar. Facit hittills när halva serien är spelad är att vi nu slår bonkegängen och förlorar poäng mot de förmodade topplagen och har några få oavgjorda mot mittengäng. Placeringsmässigt är det bättre att slå topplagen och som grädde på moset är de vinsterna så mycket skönare eftersom många av oss ständigt omges av supportrar till topplagen. Hur många känner en supporter till TFF att slänga käft med? Eller till Gefle, eller BP? Däremot känner vi nog flera som hejar på AIK, MFF, Bajen etc som gärna söker upp oss när de vunnit och flinar en upp i ansiktet.

Hittills ger jag vår nya spelidé (ett ord som för övrigt är tveksamt) med knapp nöd godkänt. Vi borde även ta lite poäng mot AIK, MFF, Bajen, DIF etc för att det skall kännas kul. Att slå ÖSK med 4-0 är inte ens hälften så kul som att slå AIK med 2-1. Jag vill ha en starkare defensiv och förmåga att stänga till vid ledning. En och annan tjongare i pressat läge är inte fel heller istället för att felpassa i gapet på framstormande motståndare.

Det är mer underhållande att se Blåvitt vinna än att de spelar snyggt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vill med andra ord tillbaka till det som var förra säsongen (skit i Konans och Lampans sista omgångar), och tidigare? Då vi kämpade ner aikaos och förlorade mot Gefle? Jag skulle helst vilja ha en blandning men det lär jag fan aldrig få.

Studiomannen sa...

Det tar emot att säga, förstås, men Elfsborg har slagit Hammarby och AIK borta med en offensiv taktik. Järnet från början. Definitivt mot Bajen borta. De har torskat mot HBK borta odiskutabelt (kanonmatch av HBK - jag var där) och KFF borta. Ingen skam. GAIS borta är ett mysterium, men sånt händer.

Jag vill också att Blåvitt börjar segra mot de andra topplagen. I måndags var jag så nervös att jag bara önskade att Blåvitt inte skulle få stryk. Men en poäng är bara skit just nu. Blåvitt måste börja spöa topplagen för att själva kunna vara ett topplag.

Jag håller med till 100%. Fan vad jag längtar efter uddamålssegrar.