2007-07-07

Pajazzo - veckans lista.

Pajazzo är en italiensk opera som handlar om när kärleken går åt helvete och sägs innehålla arian med stort A inom operavärlden (tillhör den inte själv). Det sägs även att blott en italienare kan göra arian rättvisa. Det bör således vara den som Robert De Niros rollfigur Al Capone snyftar till i "De omutbara" Men pajasar och högljudd sång har jag dock bred erfarenhet efter en uppväxt på allsvenska tribuner, dessutom med en hel del italienska förtecken på sistone.

Ämnet för listan kanske är en "don´t mention the war" för vissa, men vissa saker bara behövs sägas. Det sjungs sånger och skanderas ramsor på blåvita läktare som är så genanta att jag rodnar. I måndags ville ett pizzafejsat ADHD-CP få folk att skandera "domarn har kuk i röva". Jag fick god lust att klä ut mig till transa, vända mig om och säga "du får det att låta som något negativt". Originalet om hash i pipan har glimt i ögat. Kukvarianten har bara en effekt, den ger gaisare självrespekt. Och jag hatar sånt. Tiga är guld-listan:

1. Domarn har kuk i röva. Se ovan. Ett kissa sig själv i nyllet är ett steg upp i återupprättandet av personlig heder.
2. Forza GBG tjalalala etc. Melodin till den förbjudna dansen, borde vara förbjuden.
3. Guldet det skall hem till Göteborg. Mest för att den är så illa jinxad, att den förbättrar ryktet för svarta katter, krossade speglar och guldtips av Thomas Wernersson. Blåvitt är dömt till ett evigt mellanår så länge den sjungs.
4. GGGAAAIII etc. Har samma effekt på gaisare som "alla heter Glenn" har för blåvita. Man vet liksom att motståndarklacken inte tar illa upp av en tänkt nidramsa, när dom sjunger med.
5. Heja heja Blåvitt (in absurdum). Har inget emot budskapen. Men vafan. Bonnie Tyler. Kom igen. Forza, Allez. Bonnie Tyler?

6 kommentarer:

Pentito sa...

Ibland undrar man lite hur funtade klackmänniskorna är. Men är det bara jag som hatar "den som inte hoppar är gajsare"? Att bli kallad gajsare bara för att jag inte hoppar i en blåvitt klack gör mig fanimej förbannad. Ingen ska kalla mig gajsare, oavsett om jag hoppar eller inte.
Nä, avgå alla dåliga klackledare

Anonym sa...

Pontus:
Dock är det ett ganska bra sätt att få med sig folket, ta t.ex. När vi ska köra sittramsan så går det oftast snabbare för folk att sätta sig om de riskerar att bli kallade denna värsta av svordomar.

/Lundquist

Anonym sa...

Värst är nog ändå att sjunga "Kan ni höra våran sång, AIK, AIK, kan ni höra våran sång" under en cupmatch mot Gefle.

becka sa...

"Forza Gbg" är ju en av mina favoriter haha, håller däremot med dig om den fjantiga "GGGAAAIIISSS". Våra ramsor är inte alltid helt lyckade...

becka sa...

Måste bara lägga till att den här meningen var en klar favorit "Jag fick god lust att klä ut mig till transa, vända mig om och säga "du får det att låta som något negativt"."
Ibland får du verkligen till det Bruce:-D

Anonym sa...

Något måste absolut göras åt detta. På något vis kan det framstå som att det gröna svarta laget skulle ha någon som helst betydelse för oss. Tycker jag inte om.