2007-07-06

Svenska cupen är indie

Fruktansvärt bitter över att ha missat dagens match. Den verkar ha haft alla de ingridienser som hamnar under kategorierna bitterljuvt, nostalgiskt och fulsnyggt.

Ett Öis-öde Nya Ullevi, ösregn och en Roskildeusel gräsmatta. Fy fan, säger majoriteten. Helt perfekt och bara "så 1989" säger betongpuritanen. Det enda som inte riktigt stämmer i sammanhanget är den omvittnade champagnefotbollen och segersiffrorna. Betongpuritanen skulle föredragit 1-0 på en inåtskruvad svennehörna i 84:e minuten. Men men. Ni 1500 som var där kan njuta av vetskapen om att ni var där och att ni om 5 år kan sitta med ett blåvitt gäng på Skullevi i halvtidspuben och säga "såg ni Ozzys inlägg, nästan Sellas till Pontus mot Gefle hemma i cupen 07". Säga det och njuta av den tystnad som lägger sig som en våt filt över änglaskaran, tills någon byter samtalsämne. Hur skulle de andra kunna göra den kopplingen? De var ju inte där.

Svenska cupen är indie.

7 kommentarer:

Siwert Band sa...

Det låter som en alldeles underbar upplevelse. Helt i min smak. Jag är puritan, sjukligt nostalgisk och har lite svårt för att vara en del i en stor massa.

Anonym sa...

Dessutom: ingen bildskärm och alltså inga repriser på målen. Istället fick man vara uppmärksam och hänga med för att inte missa något. Som på 80-talet.

becka sa...

Precis, vi andra sitter hemma och grämer oss...Men jag skjuter mig hellre med ett avsågat hagelgevär än missar fortsättningen. Be there!

becka sa...

Fan nu lovade jag nog för mycket...Får man ta tillbaka det? Hagelgeväret lät lite väl drastiskt.

Bruce Banner sa...

becka:
En älgstudsare?

becka sa...

bruce>>> Hahaha vad morbid du är:-) Du missar väl förresten inte chansen att bekänna färg på "Bollen är rund?"

Bruce Banner sa...

Det låter som en alldeles underbar upplevelse. Helt i min smak. Jag är puritan, sjukligt nostalgisk och har lite svårt för att vara en del i en stor massa.

Glöm inte att du även har en fallenhet för det bitterljuva. Gefle hemma i cupen 2007 VAR Siwert Band. Att du inte var där göra hela analogin ännu bättre.