2007-05-22

DKI

För dryga veckor sedan gjorde jag en hel del grejer som kändes jobbiga och skjutit upp alldeles för länge. Det var samtal som skulle ringas, papper som skulle fyllas i och frågor som skulle ställas. Administativa ångest och stressmoment som jag är expert på att må dåligt över. En förmiddag senare hade jag fixat hela skiten. På kvällen vann sedan Blåvitt över Örebro med 4-0, spelade champagnefotboll och gjorde årets mål två gånger om. En ny vidskeplighetsritual var född. Duktig Kille-Index. Fack och A-kasse krånglet gick liksom inte att toppa, så veckan efter fick det bli att städa lägenheten utan att någon (och med någon menar jag givetvis signoran), hade bett mig om det. Dammsugning, moppning, diskning samt pluspoängen för att torka av dörrar, väggar och skåp. Inte fullt så höga DKI-poäng som måndagen dessförinnan och vi vann bara med 2-0 och hade en hel del oflyt med domslut. Hittills idag har jag bara tvättat och hängt tvätt, fast inte på eget initiativ. Vad göra, hur skall jag jobba upp min DKI-poäng?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gör rent i ugnen (med alla tillbehör inräknade). Då är du jävligt duktig!

Anonym sa...

frosta ur frysen och rensa avloppen

Pentito sa...

Ge blod! Det är fan duktig- människa-index som heter duga.

Rensa avloppen borde ge ganska höga DKI poäng då det är cream a`la craap of all skit.

Kent Brockman sa...

Känner mig inspirerad att dra hem ögonblickligen och ta tag i allsköns skit som legat och väntat efter att ha läst detta.

becka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
becka sa...

Fan, hann du inte höja kvoten? För det måste väl vara därför allt gick åt h-vte ikväll. Fy fan, nu nämner vi inte det mer förrän man orkat smälta skiten:-(
Annars älskar jag, som är hemskt vidskeplig i samband med match, såna här teorier. Jag har haft en massa saker för mig med turtröjor/oturströjor och liknand.

Anonym sa...

Känner igen mig precis.
Drack 5 öl innan en vinst, måste jag dricka 5 öl innan nästa match. Blir det 6 går det åt helvete...

Anonym sa...

Jag måste tyvärr ta på mig förlusten igår. Har varit på Borås Arena 2 gånger tidigare och vi har tagit poäng bägge dessa gånger. Måhända att vi var totalt utspelade förra året men det hör inte hit.
Men igår så sket det sig kraftigt och jag söker ju febrilt på svaret. Vad är den gemensamma nämnaren två år och som saknades igår. Då kom jag på det. Jag hade inte tagit en droppe alkohol på hela dagen!!! Det är det som gör det. Så uppenbart. Hur skulle man annars kunna logiskt förklara att man åker till Borås utan att det sker utan pistolhot. Man måste vara full....

Så nästa år så skall jag vara så knack att jag inte ens kommer ihåg att jag varit där. Då kommer vi vinna. Sanna mina ord.

Skönt att hitta ännu en orsak för att dricka öl och kolla på fotboll.

Anonym sa...

pontus:
Du gör det lätt för dig att samla DKI-poäng på att supa till. Nästa år kan jag åka till Borås. Nu vet jag att det inte har med min medverkan att göra. Det såg vi igår.