2007-05-01

Vi går mot seger, utan neger

Ovan stående slagord skrek jag i min ungdom. Av grupptryck, dumhet och allmän omognad. Det hände även att jag uggade mot mörkhyade motståndarspelare samt stämde in i slagord som Whites only. Detta trots att jag varit en uttalad antirasist i hela mitt liv. Bättre förr? Nej. Stolt? Raka motsatsen. Jag skäms fortfarande som en hund som nyss bajsat på parketten. Jag önskar att det då fanns äldre, vettiga folk som kunde tagit mig i örat, sparkat mig i röven och talat om att jag skämde ut mig och Blåvitt.

Igår stod jag rätt nära en samling pissungar som spydde ut hat mot Sella och Hjalmar i nästan 70 minuter. Det var horor hit, fittor dit och bögjävel lite överallt. När dom till slut hånade Sella när han byttes ut med ord som bögsella, så brast det för delar av City Boyz och Brown Bombers som gick upp och skällde ut dom efter noter från topp till tå. Bra. Mer sånt. Om unga, dumma och omogna kids aldrig får höra att dom gör bort sig som kommer dom fortsätta. Och ångra sig när dom är 30.

Inga kommentarer: