2007-05-15

Härliga segrar!

I år är första säsongen på länge som jag absolut inte haft några förväntningar eller förhoppningar på Blåvitt. Det gör också att känslan jag har efter en seger är inte bara lättnad utan ren och skär glädje. Segrarna smakar så mycket bättre och poängförlusterna är mindre sura. Det är fantastiskt härligt! En seger med 2-0 mot Gefle ger glädjefnatt och jag tror banne mig att 1-1 i skokartongen skulle ge mig ett leende på läpparna och inte en besviken känsla av poängtapp.

Äntligen har jag kastat av mig oket av att ”vi är Sveriges framgångsrikaste lag och då skall Blåvitt tillhöra toppen”, vilket i tio år har förmörkat mitt sinne och inte givit mig de härliga glädjekickarna jag kunde få förr. Allt bättre än en sjundeplats är klart positivt för mig i år och det ser onekligen lovande ut!

Inga kommentarer: