2007-05-25

It´s a good day for a Guinness

Dagens snackis blev givetvis Blåvitts virituella presskonferens under rubriken "se vem som har skrivit på för IFK".

Det var ett practical joke i form av reklam för ett nytt kreditkort för Mastercard med blåvita förtecken. Vissa är förbannade, bland annat från folk jag känner väl och vars åsikter jag respekterar. De anser att Blåvitt hånar sin egen oförmåga att värva en storstjärna. Typ, "vi är kass - höhö"

Själv skrattade jag. Trots att alla varningsklockor ringde, mitt spindelsinne skrek, så satt jag ändå där framför burken, med allt grönare hud, mindre intellekt, allt mer lila byxor och starkare muskler (ni har väl inte glömt min pseudonym?) och tänkte tänk om...

Så jag skrattade. Åt mig själv. Jag skrattade åt min egen oförmåga att se saker nyktert och analytiskt, helt utan att blanda in känslor och förhoppningar.

Men oavsett om ni tyckte detta jippot var fördjävla roligt eller bara fördjävligt så kom ihåg en sak. Det är fredag, det är lönehelg och på måndag skall vi göra fiskfärs av Gajs.

It´s a good day for a Guinness. But then again. Everyday is a good day for a Guinness.

Inga kommentarer: