2007-05-07

Tydligen dollartecken (samt veckans lista)

I veckan som gick, skrev jag om dollartecken eller svaghetstecken. Om vad som egentligen låg bakom Vasquez framgångar centralt. Idag var han aningen sämre, men hade å andra sidan fler lagkamrater som tog ansvar. Men sicket jävla mål! Det var inget svaghetstecken. Pojkfan är så bra.

Hans första allsvenska mål i karriären, är också milleniets vackraste. Inget kan liksom toppa det.

På hedersplats i kamratgårdens allrum hänger en bildsekvens av Jesper Blomqvists klassiska mål på San Siro-Sven. Dom får nog köpa lite nya ramar uppe på KG nu, för jag kan inte komma ihåg så många fler mål av den kalibern. Och då har jag ändå rätt gott minne.

Jag skriver det en gång till. Sicket jävla mål! Att folk i media vill få det till ett misslyckat inlägg, känns bara logiskt. Man gör inte så. Andres gör så, men det är onormalt.

Sicket jääävla mål!

Veckan losers:
1. Tomas Olsson - Skottar in en dönare klockrent i krysset från 25 meter. Ingen kommer komma ihåg det
2. Fylle-Tylle - Sätter säsongens hittills snyggaste frispark. Ingen kommer komma ihåg det.
3. Omotoyossi - Lobbdribblar av sin bevakning, gör ett Romarioryck och en Romariotåfjutt. Ingen kommer komma ihåg det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nära skjuter ingen häst.

Anonym sa...

"Fast nu kan man säga att jag skjutit ned hästen nu. Fullständigt! Brutalt"