2005-12-01

Dagens julklappstips

Alla ni som inte åker på sketjobbet att ordna köttbullarna till julbordet vet nog inte vad jag pratar om. Men jag kan intyga att det är hejdlöst tråkigt, jobbigt, bökigt, kletigt och tidskrävande samt irriterande att rulla och steka köttbullar på 4 kilo köttfärs. Så dagens julklappstips är att någon uppfinner julpannbiffen. Då skulle i alla fall jag få mer tid och ork över till att tänka på Jesus, kärlek, familjen, världens barn och allt det där i stället för at bara hata.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vet med bestämdhet att Jesus skulle se på oss som hedningar om vi anammade ditt exempel.
Köttbullen ger oss frälsning!

Bruce Banner sa...

Ana nomunous:
OK, då är det din tur att stå och steka i år.
Då kan jag och din mamma ta en julgrogg i vardagsrummet och fråga en gång i kvarten om när det är färdigt, samt smita in i köket med jämna mellanrum och nalla några köttbullar.

Anonym sa...

Jodå, så länge någon bistår köksmästaren med en herrens sup då & då kan det t.o.m hamna en välrökt ål på bordet.

Anonym sa...

Det låter lite likt sex det där med att fixa köttbullar....

Anonym sa...

"Anonymous said...
Det låter lite likt sex det där med att fixa köttbullar...."

"hejdlöst tråkigt, jobbigt, bökigt, kletigt och tidskrävande"

Hur fan går dessa citat ihop? Är det jag som varit borta från Götet för länge för att förstå någon form av Göteborgsironi eller är det för att jag just sett så som i himmelen och blivit kär i Lena? Jag tror nog inte sexet med henne skulle bli som ovan. (överskattad film btw inte dålig men inte fan var den suverän heller, bra vare sig mer eller mindre).

Anonym sa...

Eftersom jag gnällde lite i inlägget nedan måste jag komma med lite bra saker istället. Lucinda fucking Williams, vilken underbar artist. Hennes tre senaste skivor: World Without Tears, Essence, Car Wheels on a gravel road, får alla fem välputsade ollon.

Bruce Banner sa...

Sicken läsarstorm det blir när man hatattackerar köttbullarna. Vad händer den dagen jag går lös på Kalle kl. 3?

Angående ål, så livnär dom sig på att äta förruttnade lik av fisk, säl och kanske lite drunknade sjömän. Och ål smakar därefter. Skåningar äter ål, inte gentlemen.

Anonym sa...

Lena ja... satan i gatan!

Rutten film, underbar tjej. Fick mig att bli nästan tonårsförälskad igen.

Men håller med, göra köttbullar är djävulens påfund. Nästan lika vidrigt som att dammsuga, vilket är det värsta man kan tvingas göra.

Studiomannen sa...

Bättre upp, Bruce:

uppfinn julköttfärslimpan!

Ta hela paketet med köttfärs, släng med ett par ägg, kryddor, lök och senap och kör klabbet i assistenten. Forma en tjusig limpa och in i ugnen.

Kryddor kan ju vara kryddpeppar och en aning nejlika för lite mer julstämning. Ett bra tips är att slå i en fyra GIN!

Garnera med rödbetor och plasttomtar.

Bruce Banner sa...

Peter:
JAA självklart skall det vara julköttfärslimpa i år.

En jul utan julköttfärslimpa är ingen riktig jul