2005-12-02

Offensiv marknadsföring

Det har under två dagar rasat en debatt om Blåvitts marknadsavdelning i allmänhet och marknadschefen Hans Lundberg i synnerhet. Vi bör bland annat ha en mer offensiv marknadsföring.

I brist på annat slog jag på TV4 sporten idag. Dom gjorde ett långt reportage om Idol-Ola, som fick göra en träning med Dif, där dom filmade några träningssekvenser samt när han trixade lite med bollen. Sedan intervjuade man Difs stjärna och tränare (båda med stark Blåvittanknytning). Ponera att Peppe ringer upp IFK´s sportchef och ber honom tillåta Farmen-Johnny göra en träning med Blåvitt och därefter intervjua Alex och Kjell Pettersson där dom skall berömma hans insats. Hur skulle St Håkan reagera?

Är det denna offensiva marknadsföring vi vill se i Blåvitt? Stockholmslagen verkligen tävlar i att synas så ofta det bara går i diverse dokusåpor. Trixa med Kennedy, skjut straffar på Håkan Svensson bli uppväckt av Black Army etc etc. Själv är jag jävligt nöjd med att Blåvitt inte figurerar i dessa sammanhang. Det enda som kommer i närheten är väl att spaningsledaren i TV-serien Lasermannen har Blåvittemblemet på väggen i sitt kontor. Det räcker för mig. Sedan hade jag väl iofs inte tackat nej till lite mer pengar, men inte till vilket pris som helst.

P.S. Grymt besviken på Lasermannen. Den verkar inte ens vilja göra boken rättvisa. Var är presskritiken? Var är bilden av den tidens Sverige? D.S

3 kommentarer:

Studiomannen sa...

Eftersom boken av Gellert Tamas är en av de bästa böcker jag läst på mycket länge chansade jag bort TV-serien. Jag ville inte bli besviken. Och det verkar ju som om jag hade blivit.

Bruce Banner sa...

Rätt. Boken Lasermannen är allt och har allt en riktigt bra bok skall innehålla. Jag hade förväntat mig att den åtminstone skulle försöka göras rättvisa i en påkostad TV-serie. Men ack så fel jag hade.

Bra skådisprestationer dock och även regi. Men manuset är åt helvete.

Siwert Band sa...

Är fullständigt enig med dig Bruce. Att synas med diverse såpakändisar i TV4 hoppas jag att mina Blåvita hjältar slipper. Men enligt alla experter är det åt det hållet fotbollen måste gå.

Jag kommer dock inte att följa fotbollen på den vägen, då får de gå själva.