2005-12-14

Dagens

Jag är sjuk så in i helvete. Så där sjuk som bara jag kan bli. Egentligen finns det ingen hejd på hur synd det är om mig, men det finns uppsidor. Man kan med gott samvete ta sig en whisky till lunch i medicinskt syfte och igår damp 5 julklappar ner i brevlådan från CDON.

Klapparna skall iofs vara från mig och inte till mig, men man kan ju inte ge bort vad som helst och måste ju kvalitetssäkra....

Dagens lista:

5. Maná - Revolution de amor (svavning?)
Diggar man Santana, kommer den högre upp än på sistaplatsen. Maná är en mexikansk rockgäng som tydligen skall vara muy grande i den spansktalande världen.

4. Nebraska - Brucan.
Diggar man Bossen hade väl denna hamnat högre. Akustiskt, avskalat, naket och ärligt. Långt ifrån det där tjo och tjimmiga E-street svänget som jag trots min höga ålder ännu inte tagit till mig.

3. Subterranean Homesick Blues - Father Bob
Kommer nog aldrig lär mig stava till låten/plattan. Det börjar bli jämnt i rangordningen nu. Den här listans Jerry Carlsson. Hur grym som helst men bleknar ändå lite i jämförelse med listans Torbjörn och Glenn. Johnny´s in the basement mixin´up the medicin. Vilken Johnny och vilken medicin? Låten handlar om mig idag.

2. IV - Led Zeppelin
Hårdrockens Koran, Baghavadgita, Bibel eller Cosmopolitan.

1. London Calling - The Clash
Musikaliskt underlägsen de ovanstående. Jag har varit ganska skeptisk till denna skivan och trott att den varit lika överskattad som vissa andra tidlösa klassiker som Beatles vita dubbel och Pet Sounds. Men fy fan sicken skiva.

Slutligen till alla er kring Råsundatrakten som sitter och oroar sig. Julmuschen verkar bli lika ryslig som förra året. Att tjejen ännu inte kommenterat den, är ett tecken så gott som något på att hon är sne som fan. Och igår kväll byggde jag ena långsideläktaren på nya arenan. Det här med arenabyggen är mycket mer komplicerat än det verkar. Att bygga en arena för 20 000 åskådare, betyder inte att det innebär dubbelt så mycket deg som för 10 000. Det går åt mycket mer än så och dessutom mer än dubbelt så mycket jobb. Något att tänka på i dagar som dessa då vi inväntar Higabs skisser.

3 kommentarer:

[cmh] sa...

Kan du inte kontinuerligt posta bilder på julmuschen så att vi kan följa dess utveckling?

Bruce Banner sa...

Utveckling är väl fel ord egentligen. Vet inte hur man lägger in bilder på bloggen.


Att fler inte odlar julmusch är upprörande.

[cmh] sa...

Lägga in bilder på bloggen är betydligt lättare än att odla mustasch.

Klicka på ikonen som ser ut som ett foto så kommer det upp en ruta som förklarar hur man gör. Funkar säkert att skriva koden direkt också.