2005-12-20

Vi tågar under stora bält - dagens julklappstips.

I dagens elitfotboll ställs enorma krav på spelarna. De skall äta nyttigt, vara rökfria, träna hårt, vara måttfulla med dräcken etc. Själv har jag inga problem med att någon i Blåvitt eventuellt skulle unna sig en OP Andersen till sillen och köttbullen på julafton. Lika lite som jag missunnar dom en schysst pava Cava till gåslevern på nyårsafton. Nej, jag ställer andra krav.

Kring alla stora fotbollsmästerskap, uppstår en nyhetstorka, dagarna innan premiärmatchen. Då fylls sidorna med kvällstidningarnas problemlösare framför alla andra. SEX. Får dom sova med fruarna, är det lämpligt att ha sex dagen innan match etc. Gärna frågar dom någon fysiolog och eller sexolog samt intervjuar någon av herrarna Glenn Hysén, Ralf Edström eller Glenn Hysén. Avsluta med några coola George Best-citat och vips så har du fyllt sidorna en dag till i väntan på att det drar igång på riktigt. Min åsikt i frågan är klar. Do it, do it all night long som Prince en gång skanderade på 80-talet. Är det någon gång man skall göka så är det väl under mästerskapen.

I höstas missade Edman en viktig landskamp pga barnafödande, 2001 slapp Erling chansen att bränna guldet på IP i Sundsvall av samma anledning.

Nog för att jag gillar tanken på 11 sexuellt frustrerade handjur som springer ut på Gamla och mörsar ner sitt motstånd, men samtidigt borde dom få unna sig lite kul emellanåt. Men inte så det går ut över laget under säsong (som iom RL blivit liite längre).

I stilla mak närmar vi oss julklappstipset. Tomtefar Mild bör till hela A-lagsorganisationen skänka till var och en, varsin kalender med noga förprickade datum när det kan anses acceptabelt för lite amoröst rumlande i sänghalmen. En knull-menacka helt enkelt. Kanske blir det detta som avgör kommande guldstrider. Vem vet, men jag vet att jag inte vill chansa. Betänk att i mars 2004 fick Sella komma in under täcket och resultatet ser vi idag, med en nota på 9 miljoner.

Hoppas det var värt det.

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Kliver in i julhelgen med att inte orka bry mig om skatteaffärer. Orkar inte. Men jag har inga ursäkter vad gäller pepparkaksarenan. Den blev inte byggd... :-(

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR, GROGG och dess läsare, förstås!