2008-03-26

Byket - Helsingborg

Jag har i veckan tagit ett stort steg i min personliga utveckling. Jag har lyckats undvika att köpa Expressens inför-bilaga. Med en Jan Majlardsk arrogans vad gäller uppenbara faktafel, kombinerat med rena dumheter, reklam och Mats Olssons nonsens, så vågar jag inte tänka på hur skadlig denna skräpprodukt måste vara för miljön. Nedhuggen skog, elenergi, bensin och diesel-utsläpp etc. Det ryktas dock om att Marcus Berg gjorde 13 mål på 16 matcher i fjol samt att bajen framför allt har "ett svagt mittfält".

Det sagt, har jag ingen som helst aning om hur Expressen har tippat serien och har bara övriga medier att gå på. Helsingborg tippas hamna på ungefär en femkommaåttondeplats. Det skiljer sig en hel del mot det HIF jag ser inför kommande säsong.

Dom har en tränande sportchef och en spelande headcoach (ingen kan övertyga mig om att någon annan än Henke tar ut laget). Dom har en hel jävla del problem med ekonomin igen, en svag målvakt, svag backlinje, bra forwards och hyfsat mittfält. Granqvist spelar max 11 matcher under våren och efter det skall han ersättas. Likt Kalle Svensson har Granqvist inga egentliga individuella spetsegenskaper. Men är däremot en grym pådrivare med stor karisma och pondus. Sådana spelare brukar vara väldigt svåra att ersätta både i Blåvitt och i HIF. Kvar finns framför allt Henke men frågan är om hans 37-åriga knän pallar med att ramla så mycket i år igen. Nej, en femkommaåttondeplats vore drömmen om jag var HIF:are, den nuvarande alfabetiska placeringen känns realistisk, men någonstans i mitt inre larmar mitt spindelsinne om något mycket värre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan låta meddela att Expressen i sin inför bilaga gjorde en ganska stor grej av att vi har två unga målvakter som måste kliva ut ur den attraktives skugga...

Aftonbladet körde samma sak men lyckades iaf rädda lite av sin heder då de hade med 3 frågor till dansken.

Läser den här bloggen varje dag och vill passa på att tacka för de allt som oftast mycket läsvärda inläggen. Mycket sköna tankar som kommer från er, vare sig de handlar om blåvitt eller inte. Tack!

Anonym sa...

Varsågod och underskatta HIF, det mår vi bara bra av. Niondeplats? Haha, jaja...vi får väl se i november.

Bruce Banner sa...

Anonym:
Tack.

Anonym:
Har definitivt inget emot HIF och skulle inte vi vinna, så gör det mig inget om ni gör det.

Det sagt så finns det en del indicier på en rödblå katastrof i den skånska myllan. Det är ingen profetia, jag säger bara att risken finns.