2008-03-09

Dansken kommer!?

Vi skulle ha värvat Kim.

Det var en enad presskårs förklaring till Blåvitts svåra år i början av detta årtusende. Vi skulle ha värvat Kim Källström för pengar vi inte hade under en tid då vi var tvugna att dra åt svångremmen så hårt att vi riskerade njursvikt. Då, och bara då, hade det kunnat gå bra och när vi inte gjorde det så skulle det aldrig gå bra igen.

Nu vet jag inte riktigt om det där verkligen var en enad presskårs förklaring till Blåvitts svåra år, men det jobbiga i att faktagranska en text gjorde att jag aldrig förverkligade mina planer på att bli journalist. Det och att man antagligen hade blivit tvungen att skriva fler än en text i halvåret. Plus det faktum att jag har en tendens att glida in på meningslösa sidospår. När jag tänker efter så hade faktagranskning antagligen varit mitt minsta problem om jag blivit journalist.

Hur som helst så verkar vi vara på väg att äntligen värva Kim. En dansk Kim. Vi har haft stora problem att få halvdanskar att lyckas i Blåvitt så egentligen borde det inte kunna gå annat än åt helvete med en heldansk, men jag har en god känsla i magen. Allt laget verkligen behöver just nu för att återuppleva fjolåret är en stabil målvakt. Någon som inte ber om ursäkt för att han står i mål. Någon som är tillräckligt mongo för att vara en bra målvakt.

Vi är bara en Mongo-Kim ifrån en ny storhetstid.

3 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Om Kim är tillräckligt mongo för att vara en bra målvakt står skrivet i stjärnorna. Men jag vågar påstå att herr Bob mycket väl kan vara mongo enough för sportjournalistyrket.

Siwert Band sa...

Journalistregel 1:
Förstör aldrig en god story med en gedigen faktakoll.

Journalistregel 2:
Avskräck inte en informativ källa genom en god faktakoll.

Anonym sa...

Siwert:

Glöm inte regel nummer 3:

Förenkling är förbättring.