2007-09-25

Bortamatch hemma

När min son precis hade kommit fram till skolan ringde min telefon "******* har precis kommit fram till skolan och han ser väldigt konstig ut". Det var bara att ringa jobbet och kasta sig iväg till hans skola. Tydligen hade han kommit i kontakt med något han inte tålde på vägen dit. Kanske ett katthår på bussätet? Det var en skrämmande syn som mötte mig; ansiktet var så uppsvällt att man knappt kunde se ögonen och huden på halsen var röd och full av vita prickar. In i bil och iväg till Axessakuten. Där behövde vi inte ens ta en nummerlapp, han blev inlyft direkt. Allergichocker är inte att leka med. En hel burk kortison löstes upp i vatten och han fick svälja detta plus en stark antihistamin. Sen fick han ligga kvar för observation och han var helt groggy av alla mediciner. Innan medicinen hade hunnit verka spred nässelfebern ut sig och han såg milt sagt grotesk ut. Själv fick jag nästan hjärtinfarkt på kuppen, hade han inte kommit in i tid vete sjutton hur det hade gått då ett sådant tillstånd är livshotande.

Jag skäms för att säga att det var med sorg i hjärtat jag fick kasta min biljett och missa det derby som jag sett fram emot så våldsamt. Jag älskar min son och självklart övervägde jag inte att släpa med honom på matchen. Men ändå. Jag är här och följer matchen på SR;s webbradio och ni är där på plats och ser högklassig fotboll med guldvittring .

På tal om guldvittring; är det någon som för statistik på hur många gånger per år som IFK räknas bort från Guldchansen? Det brukar i princip sätta igång redan innan det drar igång. De så kallade "experterna" brukar skandera floskler som "Det blir ingen Guldpytt på Kamratgården i år" Sedan rullar det på, omgång efter omgång. Spelar vi oavgjort eller Gud sig förbarme förlorar en enda match så lyser rubrikerna svarta "Göteborg borta från Guldstriden". Man blir så jävla trött.
Marcus Bergs flytt till Groeningen fick "journalisterna att fullständigt frossa i sågningar. "Marcus Berg flyttade och Guldet med honom" Och ändå står vi här med Guldhäng och möjlig serieledning. Märkligt, hur gick det till? IFK har ju fiaskospelat sig genom hela säsongen, tappat ALLA viktiga spelare, och förlorat alla avgörande matcher....eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy faen, det lät riktigt illa, Becka! Som nybliven far känner jag med dig.

Matchens inramning var magnifik, där jag satt nästan högst upp på O.

3p var också magnifikt.

becka sa...

Ja det var en rysare, men idag mår han tack och lov mycket bättre 'även om han måste stanna hemma och medicinera en dag till.
VFilka sköna tre poäng! och imorgon vinner vi Svenska cupen, bättre kan det nästan inte bli:-)