2007-09-21

Slutsnoozat?

Efter att i veckan ha däckats av influensan från helvetet och varit sängliggande sedan i måndags, insåg jag härom dagen att jag har ju inte snusat sedan igår morse. Iofs sov jag mestadelen av tiden men ändå. Nu går jag omkring och oroar mig för min egen usla karaktär, hoppas att jag håller mig på mitt minimum av två cigg per dag och att plåstrena funkar över en längre period.

Det är inte första gången jag försöker. Hösten 2004 gjorde jag ett seriöst försök. Den gången slutade det med att jag rökte i en allt mer eskalerande takt tills jag insåg att det var lika bra att börja igen. Blåvitt vann dock väldigt många matcher under den perioden. I´m just saying....

Lyckas jag med detta projekt, blir det feta DKI-poäng att inkassera och frågan är hur man skall kunna toppa det senare. Kanske skaffa giltigt ID-kort, skaffa körkort eller kanske rent av att sluta snooza på morgonen när man ställt klockan? Det känns avlägset idag, jag vet. Men det gjorde snusslutandet också för exakt en vecka sedan.

3 kommentarer:

becka sa...

Men vad ska nu detta vara bra för! Har du glömt hur mycket gråare livet blir utan nikotin?

Bruce Banner sa...

becka:
Du är bara avundsjuk för att du inte är lika vuxen och duktig som jag.

Studiomannen sa...

Jösses. Har snus inne nu och det är fan nästan så det är samma snus som legat där sedan 80-talet...

Inte bra.

Men gott.