2007-09-21

Nostalgiställ nu!

Blåvitt skall ha rosa ställ i en match mot Bajen. Överhuvudtaget så verkar viljan att experimentera med matchdräkterna vara stor i år. Ett snyggt vitt bortaställ som bara skulle användas en gång dök upp fler gånger och en gång spelade grabbarna i ett hemskt rödblått ställ. Om vi nu skall fortsätta med annorlunda matchdräkter så föreslår jag ett nostalgiställ i en eventuell cupfinal!

1979 tog vi nämligen hem Sv Cupen under en ung, ganska grön tränares ledning. Vi gjorde det med en ung trupp och titeln var startskottet på en storhetstid för Blåvitt. Det ä rsamma slagläge nu och den känslan vill jag ha tillbaka så varför inte fira detta med att spela i ett nostalgiställ?

Jag vill se grabbarna i de klassiska, tajta ställen från sent 70-tal (med smala ränder) på cupfinalen. När spelarna gör mål skall de bara sträcka upp armen i luften eller möjligen göra några hoppsa-steg, precis sådär avspänt coolt de gjorde förr. Hade spelarna varit gamla nog för skäggväxt hade de kunnat börja odla polisonger nu inför cupfinalen. På läktarna kan vi ha de klassiska blåvita kepsarna med knapp i toppen och alla kan vi dricka TT. En helskön nostalgihappening på Fredrikskans helt enkelt.

Nostalgiställ skulle få mina ögon att tåras av minnena och en ny storhetstid skulle ta sin början.

7 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Och shortsen skall vara halvfladdriga och svinkorta. Så korta att dom översta muskelbristningarna högt upp på låret är klart synliga. Stefan Holm bör ha några hundra ex att låna ut.

Kent Brockman sa...

Borde vara varning på alla andra typer av firanden än armarna rakt upp och hoppsa-steg.
Får gärna slänga på tränarna hederliga träningsoveraller från sent 70-tal också.

[cmh] sa...

Ahh, TT - lika god varm som kall.

Anonym sa...

neje, korta små tighta shorts ska det vara!!!
http://virvla.se/?p=759

Bruce Banner sa...

Virvla:
Korta och småfladdriga ska det vara. Är dom för tajta, blir det hotpants och det är jag emot, såvida vi inte snackar damvolleyboll.

Här är ett bra exempel:

http://images.tradera.com/789/49485789_1.jpg

Siwert Band sa...

Det skall naturligtvis vara de klassiska korta, halvfladdriga Adidas-shortsen. Går vi till final så är det nostalgimatch som gäller, sedan får de gapa Olé, olé, olé bäst de vill i klacken. Vid vinst i morgon odlar jag polisongerna pronto!

Anonym sa...

Korta shorts, mumma, vi kvinnor vill se lårmusklerna och dräggla lite. En sexpack TT mellanöl, var ju standard på det goa 70-talet.

haha minns jag hade en förfalskad lapp med, Carina får lov att köpa en sexpack TT till mig och så morsans underskrift som jag hade förfalskat.