2007-09-13

GAIS, ÖIS och Häcken goes FCK?

Jag trodde det var omöjligt men nu är det enligt ryktena redan här. Två anrika klubbar och en ungdomstävlingsarrangör går ihop under ett nytt gemensamt varumärke och försöker kopiera FCKs framgångsrecept. Kanske är marknaden redo för det och förutsättningarna är onekligen väldigt lika de som rådde när FCK bildades. Skillnaden är att FCK hade ett riktigt publiklag med i fusionen, det har inte ”det nya varumärket”. Dessutom fick FCK köpa en ny arena för en spottstyver.

Det är ett intressant experiment och nu får vi se om de som snackar om varumärkens betydelse och underhållningsindustri och annat får rätt. Själv skulle jag helt sluta gå på Allsvenskan och intressera mig om Blåvitt hade varit en av parterna i detta nya varumärke, men jag är gammaldags, nostalgisk och konservativ.

2 kommentarer:

becka sa...

Själv tycker jag att det är årets humorinslag, underbart när det inte drabbar en själv:-) Satt och njöt när de presenterade denna nyhet på Sportnyheterna på TV4 ikväll.

Bruce Banner sa...

Öis+Gais=Röva

Underbart. Månadens bästa dag idag.