2007-09-07

Skräcktabellen

Jag har varit ovanligt grinig senaste månaden. Jag tror det är medelåldern som slagit till med full kraft. Kanske har ungdomens naiva förväntan över sommaren bytts till medelålderns cyniska angreppssätt i takt med att sommarvädret inte blev vad jag hoppades på. Dessutom är det alltid trist att börja arbeta efter en bra semester.

På den blåvita sidan är allt positivt, Hysén-pojken är i stallet, en ny bra klubbdirektör är på plats, skatteaffären har lämnat förstasidan på gp.se, vi ligger mycket bättre till än jag trodde i tabellen och det ramlade in många sköna miljoner från en spelarförsäljning.

Men, en blick på tabellen ger mig kalla kårar. Elfsborg, AIK och Djurgården belamrar de tre översta platserna. De tre lag jag absolut minst unnar ett guld ser ut att göra upp om detsamma. Det är fruktansvärt! Till råga på allt så ser ÖIS och Häcken ut att ha skaffat sig rejäla chanser att förpesta tillvaron i Allsvenskan igen. Usch, undra på att man blir cynisk och gubbgrinig.

Inga kommentarer: